foutmelding tijdens opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

djpiper1984

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2004
mijn oom heeft een packard bell computer met windows xp ,ik heb nu al meerdere problemen bij hem opgelost met virussen, spyware en adware en sindskort leek het goed te gaan. maar hij krijgt nu de melding tijdens het opstarten

Kan C:\Windows\inet20057\winlogon niet vinden
En dan in een volgend scherm als u dit wilt oplossen , verwijder dan deze verwijzing in het register.

Ik ben geen computer expert en weet dus ook niet of het wel of niet kwaad kan dat dit bestand foetsie is en om zelf in het register te rommelen vond ik wel erg ver gaan. Met zelfrond kijken wat er aan de hand is, bleek taakbeheer uit te staan deze heb ik met behulp van een computerblad weer aangezet maar hoe nu verder ??

Weet iemand toevallig ook hoe ik de pc kan beschermen tegen "gevaarlijke" sites ??ik weet dat mijn oom sexsites bezoekt dit heb ik aan de geschiedenis gezien . Ik heb Spybot s&d en ad-aware erop gezet en Norton Antivirus, ik wordt een beetje moe van het steeds weer moeten nakijken van deze pc.
Kan iemand me helpen ??Momenteel heb ik deze pc bij mij thuis staan zonder internet.

Geplaatst door djpiper1984
Ik ben geen computer expert en weet dus ook niet of het wel of niet kwaad kan dat dit bestand foetsie is en om zelf in het register te rommelen vond ik wel erg ver gaan.

Doe maar niet, als je geen expert bent. ;)
Ik raad je aan de pc eens te laten controleren bij Anti Spyware Forum . Een dochter van helpmij.
Volg de link en de aanwijzigen, en plaats een HiJackThis log in de juiste sectie; wordt aangegevens op het aso-forum.

Ik heb zelf een combinatie van McAfee, Spysweeper (beiden legaal / betaald) een een firewall in de router.
Zo goed als nooit last van spyware / pop-ups / virussen.
Maar zoals je aangeeft zijn de bezochte sites ook wel DE plek voor ellende.
Het is vragen om de ellende.

Tip: Zorg voor een schone installatie, met alle drivers en benodigde software.
Maak een ghost image van de schijf en brand die op cd-rom.
Plaats documenten en een backup van mails en adresboek op een andere partitie.
Wanneer er weer ernstige problemen voordoen: verse backup maken van mails en adresboek, evenals favorieten.
Dan de image van de C:\ schijf terugzetten (15 min.) en klaar ben je.

[Edit]Buffy was me voor..... :)[/Edit]

Informatie:

Kijk toch of je via veilige modus terug kunt gaan naar een andere dag/register

Fijn he, zulke familie! :p Het is een gebed zonder eind.
Je kunt moeilijk in Internet Explorer alle sexsites gaan blokken. Er is maar 1 oplossing:
Wie zijn kontje verbrand moet op de blaren zitten, zoniet dan blijf je aan de gang. Surfgedrag kun je niet veranderen.

probleempje

ik dacht slim te zijn en de pc hier op internet aan te sluiten, maar welke optie ik ook kies om internet explorer te openen ik krijg een dat er een fout is opgetreden in iexplore.exe en het programma wordt gesloten.

weet iemand hier ook wat voor ??

Heb je al gedaan wat Buffy aangaf?
Heb je systeemherstel al geprobeerd?
Indien nee, ga dan terug naar de oudste dag ahum.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden ;)

Er staat al een log van die pc op ASO. Het is een regelrechte ramp. :(

Nou dan komt het bij jullie wel goed ......tot de volgende keer ;) :D

systeemherstel lukt niet

een nieuw punt maken wel, maar herstellen naar een oud punt gaat niet.

Ik denk dat je echt moet doen wat je te horen krijgt van ASO.
Eerlijk gezegd.........laat het die oom zelf maar doen.
Anders blijf je aan de gang. Echt! Ik weet er alles van.

PS ook niet ergens een registertje opgeslagen? Dat heeft me op zo'n vieze pc ook eens gered.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan