Foutmelding tijdens opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Home

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2006
Berichten
13
Bij het opstarten van Windows XP krijg ik de melding A : Drive Error.Dan moet ik op F1 drukken om de computer verder op te starten en loopt daarna ook door.Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?:mad:
 
Laatst bewerkt:
Zomaar ineens?:confused:

Zonder floppy drive in de kast die uitzetten in de bios.
 
Heeft je PC nog een diskettestation. Zo nee dan staat waarschijnlijk in het BIOS van je computer toch aangeven dat er 1 in zit, je dient deze dan op None te zetten in het BIOS

Heb je wel een diskettestation in de PC dan kan het zijn dat:

a. er nog een diskette in zit
b. er een kabel in de pc los zit die verbonden is met het diskettestation.
c. het diskettestation defect is.

Je bios kun je inkomen door je Pc aan te zetten en dan op DEL of F2 te drukken, dit is bij de meeste pc zo.
 
O.K. het is gelukt,ik had hier nog nooit last van gehad en mijn PC heeft ook geen diskette station.Enig idee hoe dit zomaar ineens kan?
In ieder geval bedankt.:thumb:
 
Biosreset= Alles instellingen van het BIOS terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Tevens is het handig om te vermelden wat nu precies die oplossing was aangezien er meerdere zijn aangedragen en het altijd handig is voor de medeleden om ook de oplossing te kunnen vinden als iemand anders dit ook een keer heeft.

Daarna even helemaal rechtsonder aangeven dat het is opgelost bij "Status van de vraag"
 
Allen.

De oplossing was naar de BIOS gaan en de A-Drive uit zetten bij werd het Disable genoemd.:)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan