Foutmelding uitgaande mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen Kampioen

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2003
Beste computerliefhebbers,

ik maak gebruik van de kabelservice van Chello en heb hier ook een e-mailadres van. Sinds kort heb ik een nieuwe computer, waardoor ik ook mijn e-mailaccount van Chello in gebruik heb via Outlook Express. Op de één of andere manier ondervind ik telkens problemen bij het ontvangen en met name het versturen van e-mail. Ik krijg deze foutmelding:

Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'mail.chello.nl', Server: 'mail.chello.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10061, Foutnummer: 0x800CCC0E

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Mvg Jeroen

Gebruik je ook een router?
Kijk anders bij Internet Opties, tabje: Geavanceerd als de SSL aangevinkt staat. Zo niet dan moet je deze aanvinken.
Ik neem aan dat je Outlook Express zo hebt ingesteld dat hij dezelfde instellingen gebruikt als Internet Explorer

Zowel SSL 2.0 als SSL 3.0 staat aangevinkt.

Zowel POP3 als SMTP staan goed.

Bij het versturen van een mailtje heb ik in principe geen probleem, alleen bij het versturen van een mail met bijlage! Dan lijkt hij die mail te versturen, maar dan geeft hij vervolgens de foutmelding die ik al eerder heb genoemd. Ik kan dan ook geen mail meer ontvangen voordat ik mijn computer opnieuw heb opgestart.

Kortom; ik ben er dus nog steeds niet uit.

Heb diverse kennissen met Chello en ook die hebben er al een aantal dagen last van, waarschijnlijk een storing in hun mailserver, ligt dus niet aan jou.
Hebben ze bij chello niet iets van een service pagina waar je dat na kunt kijken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan