Foutmelding van de C schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rozenknopje

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2007
Hallo,

Bij het opstarten van Windows XP had ik het volgende probleem: ik kreeg de melding de C-schijf moet op consistentie worden gecontroleerd en u kunt deze bewerking beter niet afbreken. Nu had ik deze melding al vaker gehad en liet het maar weer gebeuren. Na afloop de melding:"Er zijn geen fouten geconstateerd." Hierna werd het scherm zwart en startte de PC opnieuw op en herhaalde het zelfde proces zich en dit bleef zo maar doorgaan. Voor mij zat er toen niets anders op dan XP maar opnieuw te installeren. Aldoende kreeg ik de
melding dat dit vanuit DOS niet mogelijk was. Bij navraag bleek dat er dan eerst een oudere versie van Windows geinstalleerd moest worden.

Nu had ik nog ME liggen, dus heb ik die erop gezet. Dit werkte goed en bij het afsluiten schakelde de PC ook vanzelf uit. XP werd geinstalleerd en werkte ook weer naar behoren, echter bij het afsluiten kreeg ik weer de ouderwetse melding:"U kunt de computer nu uitschakelen."Nu herinner ik me dat hierover eens een bericht in de Helptoets heeft gestaan, ik heb deze allemaal uitgeknipt en bewaard,
maar dit betreffende artikel kan ik niet meer terugvinden. Ik heb dit toen nog bij XP met succes toegepast. Ook in het archief van de krant kan ik het niet meer terug vinden.

Weet iemand de oplossing, of misschien de juiste zoekopdracht voor het archief?

Bij voorbaat hartelijk dank.
Karen Oosterbaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan