Foutmelding van windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

roccoman44

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2010
Berichten
21
Hey allemaal,

Sinds kort als ik mijn laptop opstart krijg ik telkens de melding: Het besturingssyteem heeft momenteel niet de juiste configuratie om deze toepassing uit te voeren.
Elke keer als ik op OK druk loopt mijn laptop helemaal vast en soms moet ik hem opnieuw opstarten voordat die het weer normaal doet.
Zolang ik er niet op druk werkt de laptop gewoon normaal, maar het stoort wel.
Heb heel google al afgespeurd naar oplossingen maar kon niks vinden, misschien dat jullie mij kunnen helpen?


Groet,
Jeroen
 
Kijk eens in de windows logboeken wat daar aan meldingen zijn opgeslagen, wellicht geeft dat een zetje in de richting waar te zoeken.
 
Had ik ook al gekeken, werd er geen steek wijzer van.
Bedankt voor de snelle reactie
 
Ga proberen terug te gaan met systeemherstel. Heb je iets met office gedaan.
Of heb je iets geinstalleerd en/of gedownload van een site wat je eigenlijk liever niet had gedaan en wat niet lekker is.
 
Hoi,
Het besturingssyteem heeft momenteel niet de juiste configuratie om deze toepassing uit te voeren.
Maak voor de zekerheid een systeemherstelpunt (windowstoets + pause/breaktoets>Systeembeveiliging).
Ga naar msconfig>tab: opstarten en vink daar alles uit behalve je antivirussoftware.
Herstart
Of kijk onder msconfig> tab: services (Alle Microsoft services verbergen aanvinken) en vink het daar alles uit (behalve je antivirussoftware).
Herstarten.
manamana zei:
Of heb je iets geinstalleerd en/of gedownload van een site wat je eigenlijk liever niet had gedaan en wat niet lekker is.
 
Laatst bewerkt:
@roccoman : in je startbericht schrijf je dat je gezocht hebt naar een oplossing, maar wat ik in je startbericht mis is wat er mogelijk direct voorafging aan de eerste keer dat het euvel zich voordeed. Het is imho in 99% van de gevallen onwaarschijnlijk dat er zonder een hardware -of softwarematige verandering in een systeem, een dergelijke foutmelding tevoorschijn komt. Je kunt daarbij denken aan een
- update van een programma,
- nieuw programma geïnstalleerd,
- netwerkapparatuur vervangen of instellingen veranderd,
- een andere virusscanner,
- instellingen binnen Windows die zijn veranderd (door de user),
- andere nieuwe hardware etc. etc.

en idd. wat manamana ook al aanhaalt, is er 'iets' gedaan met Office (?), want als je een beetje rondneust op het w w w , dan wordt deze melding wel redelijk veel met Office in verband gebracht.
 
Laatst bewerkt:
Wat er aan vooraf gegaan is, is dat ik van school een legaal office pakket kreeg en die wou installeren, dus moest eerst al mijn andere office software weg. Dat heb ik gedaan via het configuratie scherm en later nog extra checken of het echt weg is met ccleaner, toen office van school geïnstalleerd, ging een week goed, toen kreeg ik deze melding.
 
Dan kan het zijn dat je misschien met CCleaner :confused: iets te veel te keer bent gegaan. Dan zou je kunnen proberen de oude office weer terug te herstellen als je nog de originelen hebt.

Immers je zei. Het besturingssyteem heeft momenteel niet de juiste configuratie om deze toepassing uit te voeren. Dus CCleaner kan de boosdoener zijn geweest.

Heb je ooit een backup gemaakt.??
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wel backup ja, ik denk alleen dat het terug zetten van de oude office moeilijk gaat worden omdat die via wat minder legale manier verkregen is :s
 
Minder legaal is er niet. Dat is ook illegaal. Ja dan zit er niets anders op :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan