• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foutmelding VBA-code

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog een gedachte die in mij opkwam (mede door de wijze waarop je code schrijft, sory) is de pesrnlk.xls file. Wat staat hierin?

- Het excel bestand is in totaal 2,5Mbyte, maar ik denk dat het inderdaad niet veel zin heeft om het op deze site te plaatsen, overigens wordt er in het programma nog een referentie naar een andere programma gebruikt (Steamtab) dus er komen stukken code in voor die onbekend zijn voor iemand die Steamtab niet kent.

- De termen Auto_Open of Private Sub Workbook_Open() Macro zijn mij onbekend. Hoe kan ik dit checken?

Ik heb de excelfile onder 100kb gekregen door al het overbodige weg te klikken.
Aan de VBA code heb ik niks verandert.

Om het te laten rekenen moet je op de button start iteration klikken

Bijlagen

Los even van deze (naar mijn mening redelijk ongestructureerde codebrij) kun je zonder de invoegtoepassing SteamTab.xla weinig tot niets beginnen.
Ergens zit er een "trigger" die ervoor zorgt dat "berekenen" blijft doorgaan en het hele verhaal VAST loopt. Het kan heel goed zijn dat je bestandje corrupt is geworden.
Zet je Macrobeveiliging op hoog, open het bestandje zonder de Macro's te activeren en markeer ALLE Code als "opmerking", opslaan en ga dan verder met mijn advies.

Advies:
Neem een blanko nieuw bestand en ga hier puntgewijs je programma bouwen. Alle functies in een aparte module, en stap voor stap checken of de Code goed werkt.
Veel succes en sterkte.

Los even van deze (naar mijn mening redelijk ongestructureerde codebrij) kun je zonder de invoegtoepassing SteamTab.xla weinig tot niets beginnen.
Ergens zit er een "trigger" die ervoor zorgt dat "berekenen" blijft doorgaan en het hele verhaal VAST loopt. Het kan heel goed zijn dat je bestandje corrupt is geworden.
Zet je Macrobeveiliging op hoog, open het bestandje zonder de Macro's te activeren en markeer ALLE Code als "opmerking", opslaan en ga dan verder met mijn advies.

Advies:
Neem een blanko nieuw bestand en ga hier puntgewijs je programma bouwen. Alle functies in een aparte module, en stap voor stap checken of de Code goed werkt.
Veel succes en sterkte.

Niet zo fijn om als antwoord te krijgen, maar klopt wel voor 100%. Ben, je zal het nu misschien niet zo prettig vinden, maar "in the end" is dat het beste dat je kan doen.

Sorry, maar ik heb toch nog eerst even hetvolgende geprobeerd.

-> Ik heb alle excel worksheet gewist en alle modules gewist.

Maar de error 1004 blijft, hoewel er schijnbaar de file leeg is.

Buiten het project zelf (model voor koelgoot) en de referentie naar steamtab staat er ook nog een derde project, nl. "VBAproject (dexcl20.xla)".
Staat dat daar altijd of kan daar de fout zitten?

Er komt schot in de zaak, hoewel het vreemd blijft. Ik heb alles mooi herordend in een nieuwe excelfile, maar de error was er nog altijd.

Toen heb ik eens geprobeerd wat het zou geven als ik het bestand zou openen op een andere computer (waar ook steamtab op staat). Deze keer kwam er geen foutmelding.

Misschien scheelt er iets aan mijn instellingen of verwijs ik in de file naar iets dat alleen op mijn computer staat.

Begrijpen wie kan. Ik alvast niet, maar ervaren mensen allicht wel !!!!!

Er komt schot in de zaak, hoewel het vreemd blijft. Ik heb alles mooi herordend in een nieuwe excelfile, maar de error was er nog altijd.

Toen heb ik eens geprobeerd wat het zou geven als ik het bestand zou openen op een andere computer (waar ook steamtab op staat). Deze keer kwam er geen foutmelding.

Misschien scheelt er iets aan mijn instellingen of verwijs ik in de file naar iets dat alleen op mijn computer staat.

Begrijpen wie kan. Ik alvast niet, maar ervaren mensen allicht wel !!!!!

En wij, zonder kennis van Steamtab en zonder jouw PC te kunnen uitvlooien, ook niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan