Foutmelding VBA script als andere gebruikers deze aanroepen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcotica

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2007
Hoi,

Onderstaande vba script werkt bij mij wel als deze wordt aangeroepen.
Echter een collega die dezelfde database gebruikt krijgt een foutmelding bij regel:4.
Wat kan hiervan de reden zijn?

Code:
1. Private Sub Keuzelijst_met_invoervak160_AfterUpdate()
2. Dim rs As Object
3. Set rs = Me.Recordset.Clone
4. rs.FindFirst "[Nummer] = " & Str(Me![Keuzelijst met invoervak160])
5. Me.Bookmark = rs.Bookmark
6. End Sub
Ik hoor het graag.

Is moeilijk te zeggen; controleer eens of in het VBA scherm de geladen bibliotheken in Verwijzingen exact hetzelfde zijn... (namen+volgorde) Je kunt de db ook met <Foutopsporing>, <db compileren> eens doorlopen, en kijken of er ergens een fout zit.

Ik heb de foutopsporing (compileren) doorlopen. De fout wordt daarbij echter niet gevonden!?!?
Verwijzingen zijn exact.

Zou het de 'verwijzingen' kunnen zijn in VBA. Moeten deze ook bij anderen gelijk zijn als bij mij?

Is moeilijk te zeggen; controleer eens of in het VBA scherm de geladen bibliotheken in Verwijzingen exact hetzelfde zijn... (namen+volgorde) Je kunt de db ook met <Foutopsporing>, <db compileren> eens doorlopen, en kijken of er ergens een fout zit.

Soms doet Access vreemd als de bibliotheken in een andere volgorde zijn. Dus dat zou de oorzaak kunnen zijn. Je kunt nog checken of de collega wel een nummer ophaalt met
Code:
3a: MsgBox r(Me![Keuzelijst met invoervak160])
Maar ik vermoed dat dit wel een waarde zal opleveren.
Kijk vooral naar de volgorde van ADO 2.8, en DAO 3.6. ADO zou ik eerst laden, anders loop je kans op problemen zoals je collega die nu ondervindt. Al zijn er ook forumleden die precies andersom beweren, en daar prima mee werken. (zoals ik al zei, het steekt soms heel vreemd...)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan