Foutmelding virus check op bestand windos_av

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
Log voor werk in via VPN en Secured ID.

PC opnieuw geinstalleerd AVG erop.

Krijg bij aanmelden de volgende veilingsheidswaarschuwing :

Your computer does not meet the following security requirements. Please follow the instructions below to fix these problems. When you are done click Try Again. If you choose to Continue without fixing these problems, you may not have access to all of your intranet servers.

1. antivirus
Instructions: U heeft geen antivirus software geinstalleerd of deze is niet up to date. Hierdoor krijgt u enkel toegang tot de webmail. Voor de volledige functionaliteit dient uw machine voorzien te zijn van een actuele virusscanner. Wij ondersteunen de volgende virusscanner(s): Norton AntiVirus Corporate Edition

Reasons: The rule 'windows_av' evaluated to false.

Zoals te lezen is kan ik nu alleen bij webmail maar niet op intranet en niet bij de bestanden.

Wat kan er mis zijn resp wat kan ik er aan doen om deze melding niet meer te krijgen ?

De melding lijkt me duidelijk: Je werk schrijft Norton AntiVirus Corporate Edition als anti-virus pakket voor.

Ik neem aan dat je op je werk dan ook deze software op je pc geïnstalleerd kunt krijgen (als je je pc meeneemt) danwel de software op cd kunt krijgen om thuis op je pc te installeren.

Let er dan wel op dat je eerst AVG deïnstalleert voordat Norton AV erop gaat.

Succes,

Tijs.

Dat zou een optie kunnen zijn.

Maar kan er via 3 andere PC's er wel op komen en geen van allen hebben ze Norton erop staan.

Zoals het er staat supporten ze Norton Antivirus maar is het geen must want op de andere PC's draait McAfee e/o AVG free.

Welk besturingssysteem draai je?
Kijk of Beveiligingscentrum wel actief is momenteel:
Indien Vista:
1. Maak een snelkoppeling naar services.msc op je Bureaublad
2. Rechtsklik op die snelkoppeling, en kies voor Als Administrator uitvoeren
3. Kijk of Security Center gestart is. Staat die op Uitgeschakeld, zet die dan op opstarttype Automatisch, klik op Toepassen, en druk dan op het Start-knopje.
Indien XP:
Start -> Uitvoeren -> services.msc
Kijk of Security Center gestart is. Staat die op Uitgeschakeld, zet die dan op opstarttype Automatisch, klik op Toepassen, en druk dan op het Start-knopje.

Stond die service al op Gestart, dan de instellingen ín Beveiligingscentrum nakijken. Helaas heb ik geen Vista bij de hand, dus kan je alleen de instructie van XP geven:
Start -> Configuratiescherm -> Beveiligingscentrum
Kijk of Virusbeveiliging staat Ingeschakeld.

Succes,

Tijs.

Sorry. het is XP Pro SP3

Security Center staat gestart
Beveiligingscentrum geeft aan dat Virusbescherming ingeschakeld is en dat definities ed bijgewerkt zijn.

Hmm.. dan gaat het erom hoe de status van de virusbescherming wordt opgevraagd. Lijkt me dat dat via een of andere truc wordt gedaan, maar ik weet niet welke :(

Misschien kun je aan de systeembeheerder vragen hoe hij de status van de anti-virus opvraagt en wat daarvoor op jouw computer gestart moet zijn om die status op te kunnen vragen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan