foutmelding Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

kapitein

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Berichten
106
Sinds enkele dagen valt mijn systeem na enkele minuten uit. Krijg dan een zwart scherm en pc start opnieuw op in veilige modus. (Windows foutherstel)

Ontvang dan volgende melding:

Product
Windows Driver Foundation - User-mode Driver Framework Host Process

Probleem
Driver host process timeout.

Datum
3-2-2013 9:26

Status
Niet gerapporteerd

Beschrijving
The Windows User-Mode Driver Framework detected that a driver host-process did not complete a critical operation within the allowed timeout period.
This report contains information about the process and the drivers running within and will be used to improve the quality of these drivers.

Probleem met handtekening
Naam van probleemgebeurtenis: WUDFHostProblem
EventClass: HostProblem
Problem: HostTimeout
DetectedBy: 2
UMDFVersion: 6.2.9200.16384. (win8_rtm.120725-1247)
ExitCode: 103
Operation: 3
Message: 11b00
Status: ffffffff
HardwareId: USB\VID_04E8&PID_6877&REV_0400
Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem
memory.hdmp
minidump.mdmp



Iemand een oplossing ?
 
Ik denk 2 dingen of je koeler van je processor is kapot of een tip kopieer snel alle belangerijke dingen die erop staan op een stick ofzo en daarna factory reset configuratiescherm backup/herstel en dan nog wat! of probeer eerst normaal systeemherstel
 
Die hardware id wijst naar het volgende:
SAMSUNG Android Composite ADB Interface USB Drivers
ook wel geheten: SAMSUNG Android USB Composite Device
Ik zie zelfs Samsung Android USB modem staan.

Lijkt dus gerelateerd aan Samsung Android telefoon (driver-)software.

Deïnstalleer eens alle (driver-)software die met je Android telefoon te maken heeft en kijk of het dan beter gaat.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Je weet zeker het het Vista betreft ?

Zie dit

"UMDFVersion: 6.2.9200.16384. (win8_rtm.120725-1247)"
 
Koppel alle usb apparaten eens af op de muis en toetsenbord na.
Het probleem wordt veroorzaakt in het bestand WUDFHost.exe
Windows Driver Foundation - User-mode Driver Framework Host Process
Dit bestand wordt gebruikt bij het aanroepen van USB apparaten.

Omdat sommige Windows Vista/7 drivers in gebruikersmodus gestart worden, zoals usb drivers.
http://en.wikipedia.org/wiki/User_Mode_Driver_Framework

In principe hoef je geen software te deinstalleren, het is een conflict met een USB apparaat.

xxtristan, ik vind je oplossing die je bood wat te destrasteus, opnieuw recoveren is in dit geval niet nodig.

Ik denk 2 dingen of je koeler van je processor is kapot of een tip kopieer snel alle belangerijke dingen die erop staan op een stick ofzo en daarna factory reset configuratiescherm backup/herstel en dan nog wat! of probeer eerst normaal systeemherstel
Dit forum is geen computerspelletje xxtristan waar je op fouten kan gokken van anderen, zo breng je mensen in de problemen.

Wanneer je het conflicterende usb apparaat gevonden hebt:
Tijs gaf al aan in welke hoek dat kan zitten.
C:\WINDOWS\system32\services.msc
als je dubbelklikt op services.msc zie je de services.
Shell Hardware Detection
deze service regelt het automatisch afspelen van externe datadragers, waaronder ook USB apparaten.
Als je een telefoon aansluit USB met android, dan is dat voor de PC ook een datadrager.
Windows Image Acquisition (WIA) (scannen van camera's en scanners)
Deze service is afhankelijk van de service Shell Hardware Detection

Schakel de service Shell Hardware Detection eens tijdelijk uit, en kijk dan eens of de melding nog terug komt.
Dat is dan uitproberen, komt die foutmelding terug ook met de service Shell Hardware Detection uitgeschakeld,
dan kan de driver niet met je android telefoon communiseren ook als windows via de service Shell Hardware Detection geen apparaten detecteert.

Mocht het wel goed gaan als de service Shell Hardware Detection uitgeschakeld is:
Klik op Start\Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Standaardprogramma's
Klik op Instellingen voor automatisch afspelen wijzigen
Schakel daar het usb apparaat uit.
start daarna de service Shell Hardware Detection.
kijk dan weer of dat helpt.

Succes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok crash, ik heb op je verzoek het in mijn berichten aangepast :)
Ik hoop dat het er zo beter uitziet, zodat de TS er hopelijk nog iets aan heeft en snapt dat UMDF door microsoft gemaakt is om drivers niet rechtstreeks in de kernel te laden, maar op gebruikersniveau, zodat slecht geschreven drivers van software de kernel niet beschadigen.
Was UMDF er niet geweest, dan zou de kernel van zijn vista nu beschadigt zijn.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
@Erik777,

Precies hetgeen waar het omging had je laten staan, dat heb ik er maar uit gehaald. Verders prima zo. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan