foutmelding voor installatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

jonge zoon

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2009
Berichten
29
Hallo,

nadat ik een hardnekkig virus op mijn laptop had heb ik besloten om windows xp opnieuw te installeren. Omdat ik continue de volgende melding krijg kan ik ook niet aan de installatie beginnen.

Als ik in veilige modus ga staat er dan de computer opnieuw opstart om verder te kunnen gaan met de installatie van windows xp. De computer start dan opnieuw op en dan krijg ik wederom de volgende melding:

Er is een probleem gevonden. windows is afgesloten om schade te voorkomen.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

*** STOP : 0x0000000A (0x00000166, 0x00000002, 0x00000000,0x804FA726)

Bezig met starten van de fysieke geheugendump
Bezig met uitvoeren van fysieke geheugendump naar schijf.

Ik heb al vanalles geprobeerd en heb ook al op de microsoft site gekeken maar niks helpt.

Hopelijk kan iemand me hier verder helpen.
 
Je probleem is vrij simpel op te lossen door niet vanaf de harddisk te starten, maar vanaf de CD. Jij start voortdurend vanaf hdd en dat zal de reden zijn dat het niet wil lukken.

Ga naar het bios en check of starten vanaf CD / DVD als 1e staat vermeld. Zo nee, zet 'm daarop, zo ja, dan druk je na het booten met de CD niet snel genoeg op een willekeurige toerts met als gevolg dat Windows alsnog vanaf hdd start.

Heb je een SATA hdd dan ga je nog een ander probleem ervaren, maar vooralsnog ga ik er vanuit dat je een IDE schijf hebt.
 
Ik zie dat je op dit topic verder gaat, zet even de andere op 'Opgelost':).
 
Hallo tomdb,

mijn probleem is nog niet opgelost maar mijn vorige topic klopte in principe niet meer omdat de titel een ander probleem beschreef dan het probleem wat het uiteindelijk geworden is.

Ik zal het andere topic alsnog als opgelost zetten zodat we in dit topic verder kunnen communiceren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan