foutmelding W98 SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Berichten
1.390
PC start niet meer op en wanneer ik via opstart floppy naar Dos ga en dan de setup via CD W98se doe komt na enkele controles de melding SV0168
Hoe kan dat???

Henk Sr
 
Hoi Bennie,

Nee, er staat windows 98SE op de HD maar ik had een crash denk ik. Kan wel in Dos. De windows verzie op de CD is dezelfde als op de HD alleen is na de installatie van de CD (twee jaren geleden) verschillende malen geupdate via de windows site.

groeten,

henk
 
Ik begrijp dus dat je Win98 opnieuw over de oude versie wilt installeren? Kan je ook niet rechtstreeks booten van de Win98-CD (verander bootvolgorde in de BIOS). Ik zag ook die andere foutmelding van je. Kijk daarvoor hier. Gek genoeg wordt die alleen genoemd in combinatie van Win95. Maar je kan proberen om msdos.sys op die manier aan te passen.

Groetjes,
Bennie
 
Denk dat dat komt (w95) omdat ik na de crash een zipdrive van iomega onder dos heb geinstalleerd met flop voor w95 en dos.

groeten,

henk
 
"Nee, er staat windows 98SE op de HD"

"Denk dat dat komt (w95)"

Wie het snapt, mag het zeggen...:confused:

Groetjes,
Bennie
 
Denk dat dat komt (w95) omdat ik na de crash een zipdrive van iomega onder dos heb geinstalleerd met flop voor w95 en dos.

groeten,

henk
 
Hoi,

Heb gisteren met behulp van de door Bennie opgegeven site van windows (fout sv0168) de boel gedeeltelijk draaiend gekregen. Het gebeuren start nu in de veilige modus. In de normale modus starten geeft de medling:"fout bij het laden van lmouse.drv" waarna de laptop wordt uitgeschakeld.
Kan de oplossing voor dit probleem nog niet vinden?

Weet Bennie of Tibor hier iets op??

groeten,

henk
 
Ik denk dat je de driver van je logitech muis opnieuw moet installeren.

Gr Jozo
 
Hoi,

Heb gisteren met behulp van de door Bennie opgegeven site van windows (fout sv0168) de boel gedeeltelijk draaiend gekregen. Het gebeuren start nu in de veilige modus. In de normale modus starten geeft de medling:"fout bij het laden van lmouse.drv" waarna de laptop wordt uitgeschakeld.
Kan de oplossing voor dit probleem nog niet vinden?

Weet Bennie of Tibor hier iets op??

groeten,

henk
 
JOZO,

Hoe krijg ik die drijver van lmouse.drv voor logitech geinstalleerd als ik alleen in de veilige modus kan??

groeten,

henk
 
Zie je je muis staan in apparaatbeheer in veilige modus? Zo ja, verwijder hem daar en start opnieuw op. Installeer daarna opnieuw de muis. Staan de drivers op een diskette?

Groetjes,
Bennie
 
Benny,

Het enige wat zichtbaar is in apparaatbeheer is de P van netwerk.
Hoe moet dat nu weer???

groetjes,

henk
 
Het enige!? Er is iets grondigs mis met de installatie van Windows. Ik zou maar eens, gezien ook je vorige problemen, van een schone lei beginnen. Wat denk je? Ik zeg dit ook, omdat mij nog steeds onduidelijk is, wat je precies hebt gedaan. Ik krijg er, helaas, geen greep op. Dit is wat ik ervan begrijp:

1) Je hebt Win98 op je PC.
2) Je wilde toen opnieuw Win98 installeren
3) Je kreeg toen een foutmelding.
4) Daarna ben je met een een Win95-flop in de weer geweest. Waarom Win95 en niet van Win98?
5) In je zesde bericht schrijf je dat je de boel "gedeeltelijk" draaiende hebt gekregen. Wat moet ik daarvan maken? Die installatie ging dus niet goed.

Sla ik de plank mis?

Groetjes,
Bennie
 
Beste Bennie,

Ik begrijp dat je het niet meer kan volgen en zal dus een en ander op een rijtje zetten.

Laptop Dell Inspirion met 650 MGhz Pentium en W98 SE op de schijf van 25 Gig.
Opeens kwam er een foutmelding op het scherm en kon ik niet meer opstarten.
Ik heb toen geprobeerd om door installatie van de IOMEGA onder dos aan te sluiten de boel te reparern. Deze installatieschijf was eigenlijk voor W95.

Daarna de de dingen gedaan die mij op deze site werden aangeraden.
groeten,

Henk
 
Wat ik nog niet heb vermeld is dat ik dus geprobeerd heb om opnieuw via de bij de PC verstrekte CD-Rom de installatie nogmaals uit te voeren.
groeten,

Henk
 
Benny,

Gedeeltelijk draaiende betekent in dit geval dat ik in staat was op te starten in de veilige modus van windows.

groetjes,

Henk
 
Benny houdt a.u.b. nog even vol met helpen en meedenken.
Ik heb namelijk geen backup van deze laptop en er staan belangrijke dat op die ik graag zou redden via een aangesloten backupschijf. dat kan echter niet via de veilige modus omdat ik eerst de schijf moet aansluiten.

groetjes,,

henk
 
Wat voor Iomega-apparaat heb je? Is dat de Zipdrive 100MB voor de parallelle poort?

Ga naar de volgende site. En download daar de DOS-drivers:
http://www.iomega.com/support/documents/2015.html

(dosdrvr.exe).

Dubbelklik daarop en pak het uit naar een diskette.

Start je laptop op in MS DOS. Run dat Guestprogramma, zodat je Zipdrive een letter krijgt en herkend wordt. Kopieer je belangrijke bestanden naar de Zipdrive.

Lukt dat?

Nog twee vraagjes:)

1) Zie je in veilige modus wel gewoon alle mappen staan met je bestanden?
2) "de bij de PC verstrekte CD-Rom". Is dat een recovery-CD of een originele Win98-CD?

Groetjes,
Bennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan