• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Foutmelding werkt niet met gegevensvalideren

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

wimix69

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2011
Berichten
222
Hallo,

In C105 heb ik met gegevensvalideren een foutmelding gemaakt maar deze werkt niet. De bedoeling is als er in Y91 Modificatie of Reparatie geselecteerd wordt dat het verplicht is da er een motivatie geschreven wordt. Hoe moet ik de formule aanpassen.

=NIET(OF(EN(OF(Y91="Reparatie"; Y91="Modificatie"); C105="")))
 

Bijlagen

  • Test 24-5-2024.xlsx
    11,3 KB · Weergaven: 14
als je in excel met samengevoegde cellen werkt zijn er veel dingen die niet lukken.
 
Ik denk niet dat je gegevensvalidatie kan gebruiken op de manier die je voor ogen hebt. De naam zegt het al: het VALIDEERT GEGEVENS die je invoert in een cel. Als je de validatie in cel C105 zet, dan controleert Excel pas het een en ander als je gegevens invoert in cel C105.

Zoals ik het begrijp wil jij een foutmelding krijgen als C105 leeg is en je in Y91 reparatie/modificatie selecteert. Kan je dat niet simpel oplossen door een cel onder het invoervak met de foutmelding? Zoiets als in bijlage?
 

Bijlagen

  • Test 24-5-2024 (AC).xlsx
    11,5 KB · Weergaven: 12
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan