foutmelding Win7 harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo Allemaal,

Ik krijg in Win7 een foutmelding dat er problemen met de harddisk zouden zijn, zie afbeelding in de bijlage
foutmelding.jpg

Ik heb de hdd met chkdsk gecontroleerd maar dan worden er geen fouten aangegeven.

Wie kan mij helpen met deze melding.

Alvast bedankt,

Nossie

Waarschijnlijk SMART fouten die de harde schijf afgeeft. Het liefst zo snel mogelijk alle (belangrijke) data backuppen en de schijf vervangen, voor hij er definitief mee stopt.

Ook schijfcontrole geeft geen foutmeldingen. intussen voor de zekerheid toch maar een backup gemaakt van deze schijf. de melding blijft overigens wel steeds terug komen. denk dat ik hem maar een keer opnieuw ga formateren.

of nog mensen met andere suggesties?

gr.

Nossie

Je kunt de SMART status even bekijken via HD Tune. Op het tabblad Health kun je zien wat er aan de hand is.

waar heeft u hem gekocht en heeft hij nog gegrantie ik zou graag weten wat de gegevens van u pc zijn en van de externe hdd

Het is al een oudere schijf, dus garantie is niet van toepassing. De schijf draait in een machine met Win 7. Het is een 120 Gb SATA schijf.
Ik heb een back up gemaakt, daarna met SeaTools for Windows een test uitgevoerd, ook hierbij een FAIL voor de SMART.
Schijf fysiek uit het systeem verwijderd, weer aangesloten, alle partities verwijderd, opnieuw aangemaakt en geformateerd. Nu is de SMART OK....

Mag ik nu blij zijn?? of zal de schijf binnenkort weer foutmeldingen gaan geven??

(...) of zal de schijf binnenkort weer foutmeldingen gaan geven??

Dat is nog maar de vraag. Als er een kabel los heeft gezeten zal het nu wel opgelost zijn, maar de schijf kan ook op overlijden staan. Zorg allereerst voor een goede backup, en houd de schijf de komende tijd in de gaten. Geeft 'ie dan geen foutmeldingen meer zal het allemaal wel goed zijn.

Ok, ik zal em in de gaten houden. af en zal ik er wat onbelangrijke files op zetten en kijken wat er gebeuren gaat. hopelijk doet ie het nog een tijdje. alhoewel een nieuwe schijf is ook niet zo duur......altijd leuk weer wat nieuws.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan