Foutmelding (winbys32.rom) bij opstarten pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie1706

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Beste mensen,

Sinds een week krijg ik elke keer bij het opstarten van Windows een foutmelding dat het bestand winbys32.rom niet gevonden kan worden. Heeft iemand enig idee hoe ik hiervan af kan komen? Hartelijk dank alvast:)

met je windows recovery cd kan je dit zo fixen en dan het systeem herstellen

Dank voor je snelle reactie! :) Uhm, maar een recovery cd? Heb ik die? Moet ik een compleet systeemherstel doen om dit op te lossen?

Weet je zeker dat het winbys32.ROM is? Dus .rom? Kun je daar nog eens naar kijken. .Rom is niet echt een windowsachtige extensie. En winBys heb ik eerlijk gezegd ook nog nooit gezien

recovery cd is een cd je hopelijk hebt gemaakt als back up van windows files anders zou je ook een windows installatie cd kunnen gebruiken als je die hebt zo niet kan je hem van iemand lenen? een lokale computer winkel wilt je hier vaak wel mee helpen voor 15 euro. trouwent deze error wijst op een fout in windows, je hele windows had ook plat kunnen liggen.

lol ik heb zo snel gelezen dat ik dacht dat er sys33 stond dat zou heel veel logsicher zijn. toevalling in je windows configs lope klooien? maar kan nog steeds op de zelfde manier worden hersteld

Trezor: Wat voor windowsfout dan, winbys.rom heb ik daadwerkelijk nog nooit van gehoord. Windows maakt nooti gebruik van .rom extensie.

Edit: ah, ik zag dat je het al foutgelezen had :)

Trezor: Wat voor windowsfout dan, winbys.rom heb ik daadwerkelijk nog nooit van gehoord. Windows maakt nooti gebruik van .rom extensie.
winby32 ik ook niet ben er van uit gegaan dat het sys32 is dit is veel logischer denk er iets of iemand de config van windows heeft veranderd (virus?)

Even afwachten wat de poster aangeeft :) Dan kunnen we eens verder kijken.

Hmmm... Het is toch écht winbys32.rom!:( Ik ga dan morgen maar even systeemherstel doen ofzo, kijken of dat wat oplevert

ik denk toch dat het een soort van niet schadelijk maar wel irritant virus is, waarschijnlijk krijg je deze melding alleen bij het opstarten van windows?

Ja klopt, ik krijg het alleen bij het opstarten van Windows. Verder merk ik er niets van...
Is het verstandig om sowieso een systeemherstel te doen?

als je die error irritant vind en weg wilt hebben dan wel, anders niet

Ik zou een systeemherstel doen. Wat je ook eens kunt doen is gaan naar start - uitvoeren - msconfig en dan eens kijken of dit bestand ergens opgestart wordt. Even uitvinken en dan zou dat misschien wel eens de oplossing kunnen zijn

Dank voor alle hulp! Ik heb uiteindelijk gewoon heel m'n Windows opnieuw geïnstalleerd, en ook maar gelijk Windows 7 erop gezet.
Probleem ook opgelost, al kost het wel een hoop werk:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan