Foutmelding Windows 98/xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nannie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2002
Berichten
7
Ik heb twee aparte harde schijven. Ik heb de eerste schijf (C) geformatteerd om vervolgens daar XP op te zetten. XP pakte echter de eerste schijf niet, maar de tweede (D). Ik had nu op C Windows 98SE staan en op D Windows xp.
Ik heb daarop xp weer van de D-schijf afgehaald. D gebruik ik voor foto- en videobewerking.
Daarna ging het goed (upgrade van een kale W98SE naar xp).

Omdat ik steeds conflicten had in mijn e-mail heb ik xp van C gehaald en vervolgens mijn computer wederom geformatteerd met als gevolg dat ik nu bij het opstarten een foutmelding krijg: er is mogelijk wat beschadigd en er moet een analyse uitgevoerd worden. De computer geeft dit altijd aan op de D-schijf. Als ik klik op afsluiten, start windows 98SE gewoon op en heb ik verder geen problemen meer.

Weet iemand wat hier aan de hand is en wat ik moet doen om die melding weg te krijgen?

Nannie
 
Allereerst zou ik nagaan of alles goed staat op master en slave. Dus jumpers controleren.
Niet op cable-select zetten.

De gegevens ook controleren in de bios.

Op mijn systeem draait xp ook op D: en win 98 op C:.


Probeer eens om de partities eraf te halen op de slecht werkende schijf, en daarna weer op te zetten.
Formatteren, en installeren.

Pas wel op voor je data op D:. Eventueel deze schijf tijdelijk loskoppelen van het systeem om fouten en gegevens verlies te voorkomen!

Ook kun je het debug verhaal doen (zie bijlage).
Ook hier weer: de schijf die NIET leeg mag, beter even loskoppelen.
Want alle partities en gegevens gaan verloren met debug.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan