foutmelding windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
De foutmelding van windows, jeweetwel, diegene die verschijnt als er een programma of proces niet kan beëindigt worden op de goede manier en jou de keuze geeft: "annuleren" of "nu beëindigen".

Ik vroeg me af, kan je dat eventueel instellen dat dat sowieso voor "nu beëindigen" kiest?
Of maw, dat je dat scherm niet meer krijgt maar windows het proces sowieso afsluit?

Kan niet nee... En wees maar blij: dan ben je de bestanden kwijt...

Kan niet, je moet voor een of anders kiezen.

Maar voor annuleren kiezen heeft zo goed als nooit zin want dan blijft het proces vastlopen...
dus kan je bijna niet anders dan voor nu beëindigen kiezen.

En daarbij, de meeste recente versies van de programma's die ik gebruik houden recoveryfiles bij of kunnen sessies herstellen. dus zo'n ramp is het niet.

Ik had er me ondertussen bij neergelegd dat het niet ging

maar ik veronderstel dat ik ondertussen eveneens de oplossing heb gevonden, hetzij toevallig:

batbestand maken met de regel: shutdown /s /f
en dat gebruiken als 'afsluitknop' eventueel met een snelkoppeling op het bureaublad.

door /f zou windows het beëindigen van een programma moeten forceren en het dus niet meer vragen...

Dus moest iemand hetzelfde probleem hebben (gehad) als ik of wil je na het klikken op afsluiten van je pc weglopen en er zeker van zijn dat ie afsluit zonder te moeten blijven staan en nakijken of je op beëindigen moet klikken: de oplossing staat hierboven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan