Foutmelding XP pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arnold15

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2004
Berichten
47
Heey,

Ik heb net een nieuwe computer, werkt perfect alleen er is 1 probleem:

Als ik bezig ben met me computer of de pc een tijdje aan laat staan loopt mijn pc vast en krijg ik deze berichten:

- DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
- IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Ik heb in de opties van mij pc het "weergeven van foutmeldingen" uit staan. Dus dit is het probleem niet.

Wie kan mij helpen??

Windows XP Pro
Service Pack 1(2002)
 
Welkom op Helpmij.ml :). Stond er nog meer bij zoals een bestandsnaam of een code zoals 0xA?
 
Er staat soms iets van 0A00 x 000x00x0000. Iedergeval en zin met veel nullen. Maar er stond geen bestandsnaam.
 
Laatst bewerkt:
Als ie echt net nieuw is en je hebt hem geinstalleerd gekocht, dan zou ik teruggaan.
 
Het probleem met deze melding is dat het een hardware maar ook een software (driver) probleem kan zijn.

Haal om te beginnen van elk stukje hardware de nieuwste drivers op bij de fabrikant en installeer die
 
Ik kan wel terug gaan naar de winkel, maar ik heb zelf de windows erop gezet. Ik zal proberen de nieuwste drivers te vinden.
 
En als je dan nog steeds dat blauwe scherm krijgt, schrijf dan even de foutcodes en een eventuele bestandsnaam op.
 
Hallo allemaal,

Het probleem van Arnold15 komt me erg bekend voor, ook ik zit nog steeds met precies hetzelfde probleem. Wat ik allemaal tegengekomen ben op internet heb ik allemaal geprobeert en niets hielp, ook ben ik niet echte oplossingen tegengekomen. Ik denk dat de enige oplossing is de machine terug te brengen naar de winkel om'm daar door te laten meten en te testen (wat ik nu toevallig van plan was te doen). Hieronder mijn probleem met de mogelijke oplossingen die bij mij niet werkten.

Probleem: Blauwe foutschermen (bsod) met verschillende foutmeldingen, en op verschillende tijden.
Probleem doet zich voor tijdens gamen maar ook als de pc gewoon aan staat (na verse herstart) te niks doen, zelfs na het laden van de BIOS en tijdens het opnieuw proberen installeren Windows XP.
Is hoofdzakelijk begonnen toen er nieuwe videokaart geïnstalleerd is (nVidia FX 5700) maar is niet de reden denk ik.

De volgende acties zijn ondernomen om het probleem op te lossen:

** Nieuwste mobo BIOS geflashed
** Ander merk geheugen (Kingston valueram)
** Alle apparaten verwijderd op de videokaart en HD na
** Alle apparaten voorzien van nieuwste drivers
** Windows XP proberen opnieuw te installeren maar bij selecteren partitie (boot via cd-rom) alweer bsod.
** Nieuwe voeding (450 Watt)
** Andere videokaart (3D Prophet 4000XT)
** De PC grondig gereinigt

Dit alles heeft niets geholpen.

Dit probleem komt niet door te veel warmte (Asus PC Probe 50 C MAX.) en komt ook voor met open kast.

Misschien dat jij er wel wat aan hebt, succes ermee.
 


** Nieuwste mobo BIOS geflashed
** Ander merk geheugen (Kingston valueram)
** Alle apparaten verwijderd op de videokaart en HD na
** Alle apparaten voorzien van nieuwste drivers
** Windows XP proberen opnieuw te installeren maar bij selecteren partitie (boot via cd-rom) alweer bsod.
** Nieuwe voeding (450 Watt)
** Andere videokaart (3D Prophet 4000XT)
** De PC grondig gereinigt

[/B]


Maar aangezien Arnold15 zegt dat de pc net nieuw is en er dus nog garantie opzit, is de beste oplossing de pc terug te brengen naar de winkel.
 
Dat was ook mijn suggestie, ik plaats alleen meerdere oplossingen om dit probleem te lijf te gaan voor mensen die ook met dit probleem zitten aangezien ik dit probleem veel tegen kom op internet.
Wat betreft Arnold15; snel terug naar de winkel joh, hier kom je niet uit, geloof me :(
Wat betreft de oplossing...post je die ook even? Ben zeer benieuwd!
 
Ik denk dat ik maar terug naar de winkel moet gaan(alweer ben al een x eerder geweest omdat mijn pc te warm werd(60C) en veel lawaai maakte. Zit nu een beter cooler in van Zalman) Ik hoop dat ze me in de winkel kunnen helpen want de windows xp heb ik er zelf opgezet.

Het probleem ligt niet aan de warmte want bij de nieuwe computers is de tempratuur tussen de 38 - 54 graden. En ik heb een Zalman cooler die kan koelen tot 70 graden.

Ik heb laatst nog alle nieuwe udates gedownload van mijn stuurprogramma's ik heb ze allemaal kunnen vinden behalve de update van mijn Jetway tv kaart.

Het probleem komt nu veel minder voor. Het is nog maar 1 keer gebeurt sinds 2 dagen.

Ik heb mijn pc opnieuw geïnstaleerd en heb nog geen Nero erop gezet. Nu heb ik geen foutmeldingen meer dus ik ga er nu Nero opzetten en de nieuwste udates van nero kijken of het probleem nu weg is.

PS
Bedankt dat julie me allemaal willen helpen.
 
Laatst bewerkt:
Nog even een toevoeging, vergeet niet de laatste chipset drivers te downloaden, wil nog je nog welles vergeten. Omdat ik hetzelfde probleem had heb ik ook op dit vraagstuk gereageert (zie boven), ik heb inmiddels mijn probleem kunnen oplossen, ik had mijn grafische kaart vervangen, een oude geforce 4 440MX met een nieuwe geforce FX 5700, ik heb een asus a7v333 mobo en volgens de fabrikant en de winkel moet dit met elkaar kunnen....dus niet, heb de ouwe kaart er weer in gedaan, en hij doet et weer perfect. Duidelijk een compatibiliteits probleem......je moet er maar achter zien te komen, vooral omdat als ik in het begin een nieuwe driver geïnstalleerd had het probleem zich soms een week niet meer voor deed...heel verwarrend. Veel succes ermee!
 
Ik ben nu net bezig met de nieuwste update te downloaden van mij Asus 9570 FX5700 256MB. Hopen dat het daar aan ligt.
 
Laatst bewerkt:
Het lag niet aan de drivers van me FX5700. Ik krijg deze melding:

- IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

0x0000000A (0x00000004, 0x0000001C, 0x00000000, 0x804F7FC6

Niet:
- DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
 
Maybe de oplossing

Ik heb gebelt naar PC-TOP en mij n foutmelding verteld en toen zeiden ze:
Er is iets kapot in je PC dat is of je Proccesor of je Geheugen dus als je dan windows instaleer en je gebruikt bijv. dat deel van me geheugen of proccesor dat kapot is krijg ik een fout melding. Dus in de winkel vervangen ze die onderdelen en moet windows weer opnieuw geïnstaleerd worden.
 
Sorry dat ik zo lang niet geantwoord heb dat kwam omdat mijn pc terug naar de winkel was en daarna was ik op vakantie, Er was via internet een programmatje binnen gekomen die de fout veroorzaakte maar nu moets ik adaware laten draaien en die heeft de fout eruit gehaalt. Dus de oplossing is Adaware
 
We zullen zien.

Als er weer problemen zijn moet je maar eens aankloppen :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan