foutmelding xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan35

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
hallo allemaal,
Als ik mijn pc aanzet krijg ik de melding:
boot failure
insert bootdiskette in A:
press any key when ready.
Helaas heb ik geen bootdiskette,weet iemand een oplossing voor mijn probleem?
alvast bedankt.

Geplaatst door jan35

Helaas heb ik geen bootdiskette
Blijkbaar ook geen harde schijf meer. Wordt je harde schijf wel herkend door het BIOS?

foutmelding

Ik start mn pc op met f8, en kies dan voor harde schijf,
Das de enige manier om op te starten.
kan het zijn dat mn boot instellingen in mn bios niet goed staan?
Heb nog niet veel ervaring met bios,maar het lijkt mij dat de pc moet opstarten van harde schijf en niet van diskette,en floppy staat als eerste in bootdevice.kan dat er iets mee te maken hebben?

De bootorder in de bios geeft een prioriteit aan een opstartdevice. Staat de floppy op 1 en er zit geen floppy in de drive of geen opstartfloppy dan zal hij verder gaan naar de 2e divice bv de harddisk.

Op zich niets om je zorgen over te maken, echter let wel op dat als dit zo staat en er zit geen bootfloppy maar een gewone flop in je drive dat je een foutmelding kan krijgen gelijkend op jouw fout, kijk dus even of er echt geen floppy in zit.

Ook vroeg ik me af of je HDD misschien een SATA schijf is en/of op een ATA/RAID controller zit, deze werken nl vaak buiten de bios om. Zie je je HDD wel in de BIOS ?

hij doet het!

bedankt allemaal voor de reacties,maar heb hem maar naar een kenner gebracht want zag het zelf allemaal niet meer zitten,thanks
see you!
groeten jan

Hoi Jan,

Mooi dat ie weer werkt. Zou je jij je kennis willen vragen wat voor oplossing hij heeft gevondn? Dan hebben andere Helpmijers er ook iets aan. (Ben er zelf ook wel benieuwd naar.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan