• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foutmelding: xxx.xlsx bevat onleesbare inhoud

Status
Niet open voor verdere reacties.

anton44

Verenigingslid
Lid geworden
20 mei 2005
Berichten
1.597
De volledige foutomschrijvin die optreedt bij het openen van Excelbestanden in Excel 2007:
Microsoft excel-bestanden geven de volgende foutmelding: xxx.xlsx bevat onleesbare inhoud. Wilt u de inhoud van deze werkmap herstellen?
Dit probleem is ook aangekaart op een Microsoft forum maar tot nu toe zonder een afdoende oplossing
http://answers.microsoft.com/nl-nl/...volgende/c0da6051-925f-4260-bcf9-33e93ec31445
Mogelijk zijn er leden op dit forum die wel een goede oplossing weten.
m.vr.gr. Ton
 
Kan het bestand wel hersteld worden?
Sla het daarna dan op als .xlsb (Binaire werkmap)

Er is sinds Office 2007 een probleem met de HTML indeling bij documenten met bepaalde berekeningen.
Microsoft weet ervan maar hetzelfde probleem zit ook nog steeds in Office 2010.

Mocht je tegen dit probleem zijn aangelopen dan zal het opslaan als .xlsb bestand het probleem verhelpen.
 
Beste edmoor, bedankt voor je reactie.
Als je voor herstellen kiest blijft er niet veel goeds meer over van de inhoud. Het is ook niet een specifiek bestand dat het porbleem geeft maar meer algemeen.. het openen van Excel bestanden via Excel-openen (verkennen). Openen via een bestandsverkenner (MS, TotalCommander) geeft het prbleem niet.
 
Ik was het probleem goed zat en ben begonnen met format c:\ en alles opnieuw geïnstalleerd met mijn totale pakket aan software. Helaas, het probleem bleef zich voordoen. Vervolgens begonnen met Windows 7 pro x64, MS Office 2007 en mijn antivirus. Vervolgens voorzichtig en stap voor stap applicaties toegevoegd en steeds getest. Dit alles heeft me daaaaaagen gekost. :-(. Details zal ik jullie maar besparen op één na. Reboot frequent ondanks dat bij installatie dat niet vermeld wordt. Hiermee voorkom je dat een nieuwe install start zonder dat de vorige afgerond is.

Plotseling kwam uit onverwachte hoek de veroorzaker boven drijven.


Die is in mijn situatie: iCloudconfig v2.11. Deze wordt o.a. aangeboden bij een update van iTunes.

Na dé-installatie van deze iCloudconfig was het probleem weer verdwenen.


Mogelijk kan dit bij anderen het probleem ook verhelpen.

Succes, Ton
 
Hey Anton44,

Ik heb speciaal mijn account, die ik jaren niet meer heb gebruikt, opnieuw geactiveerd. Ik moest je even bedanken! We hebben dit probleem op een terminal server en we zaten echt met ons handen in het haar. ICloud eraf gehaald en dit lijkt te werken.

Super bedankt voor alle moeite die je gedaan hebt. ik weet wat voor rotwerk dat is ;)
 
Hi mvdb01

Blij dat mijn inspanningen ook een ander geholpen heeft om het probleem onder de knie te krijgen.
Succes, Ton
 
Ik wil even melden dat deze oplossing bij mij nu net ook geholpen heeft !
 
Hi AlkmaarNL. Bedankt voor de terugkoppeling waardoor mijn oplossing meer draagvlak krijgt om de oorzaak te achterhalen. Al zijn er ook meldingen van dit probleem die geen iCloudconfig op hun machine hebben geïnstalleerd ??
Grt, Ton
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan