foutmelding Zonealarm

Status
Niet open voor verdere reacties.

gmooij

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2001
Berichten
99
Ik had Zonealarm vs 2.6 draaien zonder problemen op W98. Door onbekende oorzaak startte Zonealarm niet meer automatisch op, terwijl dit wel stond aangevinkt bij startup. Ook zag ik het icoontje in de systray niet meer. Na zoeken krijg ik foutmedling dat vsmon.exe en zoneband.dll niet gevonden kunnen worden. Heb daarna vs 2.6 gedeinstalleerd en vervangen door vs 3.1. in de hoop dat de missing files opnieuw geinstalleerd zouden worden. Werkt niet. Nog steeds krijg ik Zonealarm niet meer aan de gang. Weet iemand hoe ik aan de missing files kom?

PS toen Zonealaram uit de systray verdween, verdween ook het icoontje van McAfee virusscan. Deze kan ik ook niet meer starten. Weet iemand raad? gr gert mooij
 
Ik zou maar snel een online virusscan doen, want ook dit riekt weer naar een virus...

succes LenBasic
 
Ik krijg McAffee ook niet meer gestart. Is ook uit de systray verdwenen. Kan ik ook niet meer met de hand starten.

Hoe doe ik een online virusscan?
gert mooij
 
Ik probeer eerst online te scannen. Laat jullie weten.

Inmiddels heb ik wel de file vsmon.exe terug. Maar Zone alarm werkt nog steeds niet. gr gert
 
Heb nu eindelijk alles gescanned. 13 files infected met W32.Yaha.K etc en 1 x een Trojan Horse. Ga morgen proberen deze te verwijderen. Hoor je van me. Beide bedank. gr gert
 
Laatste stand: Na Symantec online virusscan bleek ik het virus W32.Yaha.K en een Trojan Horse te hebben. Prima tooltje bij Symantec om W32.Yaha eraf te halen. Zodra deze verwijderd was, werden ook ZoneAlarm en McAfee virusscanner weer normaal gestart. Prima beschrijving bij Symantec en McAfee om Trojan Horse te verwijderen. Met een updated versie van McAfee heb ik ook de Trojan Horse kunnen verwijderen. Alles lijkt weer normaal te werken. Bedankt voor het advies.

Ik heb nog wel drie vragen:
In de beschrijving om een Trojan Horse te verwijderen staat bij McAfee dat in het register (hkey-local-machine\software\microsoft\windows\currentversion\run) de volgende files verwijderd moeten worden:
Mnsvc.exe, ausvc.exe, bvt.exe, absr.exe, auupg.exe. coolstuff.ocx, ea.bin,
Mbtcd.bak, pl.dat, msvcp60.dll
Geen van deze files vind ik in het register bij ‘….currentversion\run’.
Ik vind ze wel bij ‘.….currentversion\explorer\doc find spec MRU’.
Weet iemand of ik deze files op deze plek uit het register ook moet verwijderen?

Met start-> zoeken -> bestanden vind ik alleen msvcp60.dll in zowel windows\system als in programfiles\musicmatch.
Weet iemand of ik deze file wel of niet moet verwijderen?

Toen ZoneAlarm weer goed werktte zag ik dat tcpsvs32.exe probeerde het internet op te komen. ZoneAlarm zegt dat het in windows\system staat. Ik kan het daar niet vinden.
Kan iemand me zeggen wat dit voor prog is?
Gr gert mooij
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan