Foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertas

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2002
Help!!
Bij openen van database gemaakt in Access 2000 verschijnt de volgende melding... zie bijlage

Wat kan er gebeurd zijn? En wat moet ik doen om de database te herstellen?

Bijlagen

• database foutmelding.jpg
    database foutmelding.jpg
    32,8 KB · Weergaven: 48
Die database is zeker gemaakt in office 97 of niet dan??? Ik hoop voor je dat je er nog een kopie van hebt anders is je databse corrupt geworden.

Dit is namelijk een bug je kan bijna geen databases die gemaakt zijn in office 97 openen in office 2000. Dan raken de meeste databases corrupt. Sommige slikt office 2000 wel maar 85% niet. En als je geen kopie hebt van die database kan je het wel vergeten die database is dan zo corrupt als maar kan zijn.

Suc6

Nee.. de database is gemaakt in Access 2000. Waarschijnlijk heeft een gebruiker iets verkeerd gedaan maar wat weet ik niet. (ik vermoed dat hij de db onwetend heeft willen converteren naar Access 97)

Al met al is de melding wel duidelijk!

Neem de originele database voordat ermee geknoeid was en ga daarmee verder.

Een andere mogelijkheid heb je hier echt niet!

Kan ik nog achterhalen wat er exact gedaan is? of lukt dat niet meer zelfs niet wanneer ik de db probeer te openen in een oudere access versie?

Proberen kan natuurlijk nooit kwaad, maak wel eerst een backup!
Je kunt niet meer achterhalen wat er echt gebeurt is, tenzij de persoon die het gedaan heeft je nog wat kan vertellen.

Dat kan ie niet, alleen dat ie geprobeerd heeft om een ander programma af te sluiten middels ctrl alt del. Waarschijnlijk is er toen iets misggegaan. Om dit in de toekomst te voorkomen zal ik dus met machtigingen en rechten moeten gaan werken..

Dan zit er eigenlijk nog maar één ding op:
uithuilen en backup terugzetten:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan