Foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

defa45

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Sinds ik een andere netwerkkaart in de PC heb gezet kan ik windows98se niet meer normaal opstarten. Wel in de veilige modus.

Ik heb een 10Mbit NIC Realtek 8029 vervangen door een 100 Mbit Realtek 8139c. Deze kaarten worden d.m.v. een router met 4-poortswitch aan netwer/internet verbonden.

Ik heb als eerste de netwerkkaart 8029 via apparatbeheer verwijderd en de pc afgesloten. Kaart 8029 verwijderd en de 8139 erin. PC aangesloten en opgestart. Bij vertonen van het bureaublad wil hij niet verder. De volgende foutmeldingen krijg ik:

Blauw scherm:
Ongeldige dynamische VxD-koppelingsaanroep van SymNDIS (01) + 00004AAE naar apparaat "0028", service 8029. De windows configuratie is ongeldig, voer setup opnieuw uit om dit probleem te verhelpen.
Om verder te gaan kies J of af te sluiten kies N

Bij Ja:
Blauw scherm:
Fatale uitzondering 0E op 0028:18502C5 in VxD SymNDIS (01) + 0003885

hierna krijg het bureaublad achtergrond met een zandloper, pc wil niet verder.

Wat nu? Ik wil niet alle instellingen verliezen door setup opnieuw uit te voeren en alles te installeren.

Wie weet hoe dit op te lossen?

Start > Uitvoeren > regedit > OK of ENTER.
Dan ga je door middel van de plusjes naar de volgende registersleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD
Klik op het plusje naast 'VXD'.
Een lange lijst met vxds ontvouwt zich.
Zoek daar de schuldige op: SymNDIS en verwijder hem.
Sluit Regedit, en start Windows opnieuw op.

Waarschuwing: zorg voor een backup als je in het register aan de slag gaat.

Groetjes,

Pieter

??

Daar heb ik in het register niets gevonden, alleen bij:

a)
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\Components\EC2DEACE930A30746820234E008A4434]
"3DD30D179D6C30541ACCBF5A676FFC3E"="C?\\WINDOWS\\SYSTEM\\symndis.vxd"
"3C5C570370804294FAF8FF7250C221EA"="C?\\WINDOWS\\SYSTEM\\symndis.vxd"

en
b)
REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\SharedDLLs]
"C:\\WINDOWS\\SYSTEM\\symndis.vxd"=dword:00000002

Die ?'s lijken mij niet goed in de eerste key.

Hmmm. Wacht eens even. Heb jij Norton Internet Security geinstalleerd staan?
Zoja, start dan op in veilige modus, Uninstall het daar en start opnieuw op.
Daarna kun je het gewoon weer opnieuw installeren voor de nieuwe configuratie als je dat wilt.

Groetjes,

Pieter

Ja

Ja dit klopt.

In het register had ik al gevonden dat Rpcss bij Norton Internet Security hoort.

Ik heb nu de registersettings aangepast:
de vraagtekens vervangen door :

en bij HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\VxD de key SymNDIS toegevoegd zoals in andere VxD keys (met verwijzing naar C:\\WINDOWS\\SYSTEM\\symndis.vxd)

De blauwe schermen krijg ik niet meer, alleen blijft hij bij Rpcss (firewall) hangen en start windows niet op.

Als je de firewall deinstalleert, werkt het dan?

Kun je settings die in de Norton Firewall ingesteld hebt exporteren of er een backup van maken (welke bestanden?) en deze in de nieuwe install inporteren/kopieren.

Wordt er door de norton firewall naar een netwerkkaart gekeken?

2

Overigens is het systeem een dualboot systeem met winxp pro.

In winxp pro wordt normaal opgestart met de nieuwe netwerkkaart 8139c en heb ik hiermee ook een internet verbinding. Hier werkt alles naar behoren.

In principe zou bij uninstallen en daarna weer installeren de instellingen behouden moeten blijven of in ieder geval zou je de vraag moeten krijgen of je die wilt behouden.
Welke bestanden je nodig hebt voor een backup zou ik echt niet weten. Ik heb deze firewall nooit gebruikt.

Misschien iemand anders?

Groetjes,

Pieter

3

Kan niet uninstall uitvoeren in veilige modus omdat je in het programma aangemeld moet zijn als administrator.
Dan kun je pas uninstallen. :-(

Kun je de files handmatig verwijderen?

De files verwijderen is niet genoeg, want dan blijven de fouten in het register gewoon staan.
Kun je in veilige modus alles wat met NIS te maken heeft uitvinken bij msconfig. Dan zou de normale modus gewoon door moeten starten en kun je hem daar uninstallen.

Groetjes,

Pieter

3

Het uitvinken in msconfig heb ik gedaan. Na opnieuw opstarten kreeg ik echter weer de foutmelding Rpcss....
Echte nu na een minuutje ging de pc wel verder en kon ik Norton Internet Security 2002 de-installeren.

Hierna opnieuw opgestart en de firewall weer geinstalleerd. Oude instellingen zijn niet bewaard gebleven (echter ik nog een backupje gemaakt van enkele files wat mij instellingenbestanden leken).

Zoals ik al vermelde zit de netwerkkaart in de pc verbonden aan een router die aangesloten is op breedband internet.
Echter had ik voorheen in WinIPcfg de naam van de NIC die ik kon vrijgeven, nu zie ik hier GEEN NIC alleen een NDIS 5.0 driver. De verbinding met internet werkt wel!
In apparaatbeheer is de netwerkkaart goed geinstalleerd (geen opmerking). In WinIPcfg is deze NIC niet zichtbaar te krijgen.

Wat is deze NDIS 5.0 driver en blijft het zo werken, of moet ik zorgen dat de NIC zichtbaar wordt via winIPcfg?

Laatst bewerkt:
4

Dank je Pieter voor je geduld en al je hulp.

En je weet ook nog wat goede muziek is!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan