Het verbinden met de server is mislukt, ik krijg de volgende foutmelding: account: 'pop3.zonnet.nl (1)', server: '127.0.0.1', Protocol: pop3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10061, Foutnummer: 0x800CCC0E
Oplossing
Als u een "socket fout" met foutnummer 0x800CCC0E krijgt in Outlook Express, dan kan dit betekenen dat uw antivirussoftware problemen heeft met het verzenden en/of ontvangen van mail.
U kunt proberen het probleem te verhelpen door het account in Outlook Express opnieuw in te stellen.
U kunt dit doen op de volgende manier:
1. Start Outlook Express en klik in het menu op "Extra"
2. Klik in het uitschuifmenu op "Accounts"
3. In het nieuwe scherm klikt u op het tabblad "E-mail"
4. Klik op het e-mailaccount van Zon
5. Klik op de knop "Verwijderen"
6. Klik op de knop "Toevoegen" en kies de optie "E-mail"
7. Bij weergavenaam voert u uw naam in en klikt u op "Volgende"
8. Kies de optie "Ik heb al een e-mail adres".
9. Type uw e-mail adres in en klik op "Volgende"
10. Voer als POP3 server in: pop3.zonnet.nl
11. Voer als SMTP server in: smtp.zonnet.nl
12. Klik op "Volgende"
13. Voer uw gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op "Volgende"
14. Klik op "Voltooien"
15. Klik op het nieuwe e-mailaccount van Zon
16. Klik op de knop "Eigenschappen"
17. Klik op het tabblad "Verbinding"
18. Vink "Voor deze account altijd deze verbinding gebruiken" aan
en selecteer de zon-verbinding
19. Klik rechtsonderaan op "Toepassen"
20. Klik op "OK"
21. Klik op "Sluiten"
Mocht het probleem hier niet mee verholpen zijn, dan raden wij u aan op de antivirussoftware te verwijderen van uw computer. Hierna kunt u nogmaals het account opnieuw instellen in Outlook Express. Als u hierna nog steeds problemen heeft, dan raden wij u aan om Outlook Express opnieuw te installeren.