foutmelding!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wood

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2002
Berichten
142
Hallo,
Ik heb sinds kort het probleem dat ik windows niet meer kan updaten. Ik draai op Windows XP Home (legale versie). Als ik windows probeer te updaten krijg ik [Foutnummer: 0x80070424]
Windows Update heeft een fout geconstateerd en kan de gevraagde pagina niet weergeven. De volgende bronnen zijn wellicht nuttig voor het oplossen van het probleem:
Ga voor zelfhulp naar:

Windows Update-antwoordcentrum

Windows Update-probleemoplosser

Windows Update-nieuwsgroepen

Ga voor ondersteuning naar:

Microsoft Online Assisted Support (gratis voor problemen met Windows Update)

Weet iemand hier toevallig een oplossing voor?

bij voorbaat mijn dank

vr.gr. Marcel
 
Om dit uit te sluiten, is je pc spyware- en virusvrij? Want dan gaat het ook niet lukken.

Ik kan sowieso niet updaten als ik alle ActiveX-jes uit heb staan, daar moest ik zelf achter komen, eenmaal alle 5 de ActiveX-opties op inschakelen gezet (in IE/Extra/Internet-opties, tabblad beveiliging) deed de update het wel. Ook even de tijdelijke internet-bestanden verwijderen, tabblad Algemeen en sluit de schermpjes af met Ok.
 
virusvrij

Hoi Gezina,

De PC is spyware- en virusvrij, gescaned met spybot, adaware, hijackthis, housecall en met de virusscanner van avast op de PC zelf (alles met de nieuwste updates)
Ik heb zelf het idee dat een virus toch wat schade heeft aangericht want er stond wel wat troep op.

Ik kan trouwens niet bij die ActiveX-jes komen als ik naar IE/Extra/Internet-opties, tabblad beveiliging ga dan is het icoontje "aangepast niveau" licht grijs van kleur en niet selecteerbaar.

Servicepack 1 plus diverse updates staan er wel op.

vr.gr. Marcel:rolleyes:
 
Volg je eigen antwoord eens op :) > http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=170170 qua foutcontrole. "Klik op start/uitvoeren en typ sfc /scannow
sfc betekent system file checker.
Hij controleert nu de files en vervangt ze waar nodig, wel orginele WinXP CD bij de hand hebben."

Bovendien moet je even op een antwoord wachten want je hebt een Hijack This Log geplaatst.
 
sfc had ik ook al gedaan, en de hijackthis log had ik ook op een andere site te controle aangeboden en antwoord op gekregen, dus vandaar

in ieder geval bedankt

vr.gr. Marcel
 
Opgelost

Probleem is opgelost (na enig zoekwerk pffff)

Oplossing ging als volgt

Start / uitvoeren vul nu in "regsvr32 wuaueng.dll"

zonder aanhalingstekens

en klik op Ok

Bedankt Gezina voor het mee denken

vr.gr. Marcel

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan