Foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: windows xp

Geplaatst door Alphonse
kennis van mij heeft haar cdrom meegegeven waarop windows xp staat. te gebruiken eigenlijk
voor backup of recovery (lees ik op de cd rom zelf).
maar ook voor mij om op de pc te zetten :

ik heb nu 188,0 Mb RAM geheugen en als processor AMD-k6(tm) 3D.
systeembronnen: 48% beschikbaar
bestandssysteem(1)/pc kaarten (PCMIA) (2)en virtueel geheugen (3): per nummer 32 bits.

Zou dit voldoende zijn om windows xp op de pc te zetten ter vervanging van windows 98 se ?
En is dat veel- en moeilijk werk ? :rolleyes:

Hoe groot is je harde schijf?

Tja, ik zou het niet doen. Afgezien van de grootte van je HDD is mijn ervaring dat je eigenlijk 256 Mb Sdram nodig hebt om lekker te draaien. Volgens de systeemvereisten van Microsoft is het wel mogelijk, maar verwacht geen wonderen !
Raymond-Hubertu heeft gelijk wat betreft de groote van je HDD: ik heb hier nog een ouwe PII draaien op 500MHz met 256 Mb geheugen en met een HDD van 8,4 Gig en dat gaat redelijk.
Succes ermee !
Harry.

upgraden of niet

Je hebt gelijk; ook hier raadt een collega, die kort geleden mijn laptop nog in handen heeft gehad, mij dit af.
Ik heb vanochtend het tooltje "upgrade advisor" van microsoft gedownload en getracht te installeren, maar liep "stuk" op de melding over "andere taal v/d machine (???)" en heb dit dus geannuleerd. met zoek-optie nog gekeken of er niets van dit tooltje gedeeltelijk op de pc voorkomt, maar dat was gelukkig niet zo.
Dus wat mij betreft is XP voor mijn pc van de baan. Ik heb inderdaad ook eens gelezen, dat 256,0 Mb RAM geadviseerd werd. Op de mijne kan maximaal 192,0 dus ook een goede reden om niet te doen.

192 mb ram moet kunnen hoor, werkt goed indien je niet te veel bijzondere zaken met de pc doet. wil je foto's bewerken, mp3's beluisteren en spelletjes spelen dan is 256 mb ram of meer beter. Ik heb zelf een Dell pc 266 mhz, 128 mb ram, hd van 4 gig staan en deze gebruikte ik alleen voor tekstverwerken, internetten en email en dat ging redelijk, voor internetten is 192 mb beter maar wil je meer dan moet je ook meer geheugen hebben.

windows xp draait al met 96 mb ram, niet optimaal maar het kan, 128 mb gaat er op lijken, 256 is optimaal dus 192 mb moet kunnen hoor, afhankelijk wat je er mee wilt.

wil je veel toepassingen draaien, foto's,internet etc dan is mogelijk W98 Se de beste keuze gezien je 192 mb ram

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan