Foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou, het lijkt me geen onzin, hoor. Je kunt op de MS-Office site toch kijken wat de minimale systeemeisen zijn ?
Maar goed, we zien wel.
Welterusten,
Harry.

Compaq-diagnostic overzicht

Hieronder een overzichtsgedeelte van mijn pc-inhoud:

Compaq Diagnose voor Windows 2.20C

Systeem

Kaart-ID . . . . . . . . . . . 634

System ROM Info from DMI
Leverancier van het BIOS . . Phoenix Technologies LTD
BIOS-versie . . . . . . . . 4.06
Versiedatum van het BIOS . . 01/14/00

Date . . . . . . . . . . . . . 29-4-05
Time . . . . . . . . . . . . . 7:06:11

Processor . . . . . . . . . . AMD-K6(tm)-2/ op 450 MHz
CPU ID . . . . . . . . . . . . 058C

AssetControl

System serial number . . None

Processor . . . . . . . AMD-K6(tm)-2/ op 450 MHz

Primary Monitor . . . . COMPAQ Presario 1400

Hallo !
Moet kunnen, maar om een beetje vlot te werken zou ik wel tenminste 256 Mb geheugen willen.
P.S. Bij een Compaq is een (beperkte) Office toch voorgeinstalleerd en staat dus ook op je rescue-CD ?
Greetz,
Harry.

Geplaatst door Bugs Bunny
Alphonse,
Heb je wel een Office update al gedaan op hun site?
Hier dus: http://office.microsoft.com/nl-nl/officeupdate/default.aspx

Goede morgen,

Heb ik alsnog afgelopen weekend gedaan; had dit in het verleden al eens geprobeerd, maar kreeg steevast problemen bij de installering. Nu bleek (na goed lezen van mij), dat ik eerst als windows9X-gebruiker een installatietooltje moest downloaden en installeren en vervolgens het tooltje, waarop ij de vorige keren steeds vastliep. En... alles ging gewoon goed..
Dus bedankt voor de tip voor de office-update.

Even iets anders: afgelopen weekend had ik (weer) de volgende error-melding :

MSOFFICE heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina
veroorzaakt in module <onbekend> op0000:65352a46. Registers: EAX=00000000
CS=017f EIP=65352a46 EFLGS=00010283 EBX=bfe81d41 SS=0187 ESP=0286ff68
EBP=bff7c7ac ECX=c16430d0 DS=0187 ESI=00000054 FS=509f EDX=bffc9490
ES=0187 EDI=c19c97f0 GS=3ca6 Bytes in CS:EIP:

Stackdump:
81685c04 00000008 0286ffcc 8166fb94 00000040 00000054 bff79198 ffffffff
0286ffcc bff741f7 8166fbf4 bff87cd6 8166fbf4 bff88f20 00000000 81685c04

Kan ik nog iets aan doen om dit niet meer te krijgen ?

Hoi Alphonse !

Geen idee waar die exacte foutmelding vandaan komt. Zelf draai ik dus met Office XP en daar kun je zg. Microsoft Office toepassingsherstel gebruiken.
Maar zoals ik al eerder zei: Opnieuw installeren lijkt me de beste oplossing !
Succes en greetz,
Harry.

Hoi Alphonse,

Het is hetzelfde foutmelding als in het begin. Mogelijk is Office beschadigd.
Als een Office update niet helpt dan zou ik Office vanaf de CD-ROM gewoon er overheen
draaien/installeren.

grtz
Bugs

Goeie morgen Harry,

Bedankt nog voor de toezending cd; gisteren ontvangen.
Aangezien het er naar uit gaat zien, dat ms office beschadigd is, kan ik dit goed gebruiken.
Ben ik dan alle andere geïnstalleerde programma's en bestanden e.d. ook kwijt ? als ik ms officeverwijder en opnieuw installeer ?

Geen gemakzicht van mij, maar ik zit erg druk prive en werksituaties op dit moment (ziekte; ontslag e.d.). Dus even voor mijzelf "in kaart brengen" wat dit allemaal inhoudt.

Nee,je office bestanden blijven gewoon behouden. By the way, ik had je ook een office cd opgestuurd, al ontvangen? zit je straks goed in de cd's. haha:D

"in de bonen"

Hoi,

Ken jij die uitdrukking (in de bonen zijn) ?
Ik heb jouw cdrommetje gisteren dus ontvangen.
Ik "herken" jou aan de plaatsnaam, sorry en uiteraard bedankt nog. :confused:

Re: "in de bonen"

Geplaatst door Alphonse
Hoi,

Ken jij die uitdrukking (in de bonen zijn) ?
Ik heb jouw cdrommetje gisteren dus ontvangen.
Ik "herken" jou aan de plaatsnaam, sorry en uiteraard bedankt nog. :confused:

Maakt niet uit hoor, het belangrijkste is dat jij straks een goed werkende pc hebt. Je ziet het, er zijn een hoop mensen die jou daarbij willen helpen dus laten wij maar hopen dat het lukt, en dat gaat lukken hoor. Oude office versie verwijderen, nieuwe versie installeren en klaar is kees. Wil niet zeggen dat alle foutmeldingen weg zijn maar we zijn dan weer een stuk verder. Succes en we horen het wel

effe iets anders:

gisterenavond is monteur casema thuis langs geweest en ik was dus typisch vergeten (!) om een netwerkkaart voor mijn (compaq) laptop te kopen. heeft dus wel modem (voeding etc) bevestigd en contact gemaakt met collega casema-kantoor, maar installatie etc. moet ik dus zelf doen (stom; maar het zij zo; de handleiding voor kabelinstallatie op laptop is erg duidelijk en overzichtelijk, maar om het volgende gaat het: hij zei, dat ik waarschijnlijk zone-alarm (zonelabs) even uit moet zetten (ik heb de freeware-versie). Iets van bekend, dat dit moet gebeuren ?:o

Alphonse,
Andere programma’s ben je niet kwijt als je Office er overheen draait.
Als je bestanden hebt zoals documenten of anders dat met een van de Office programma’s zijn gemaakt (Excel, Access, Power Point, Outlook (dus niet OE)) dan moet je Office er overheen draaien.
Ga je de oude Office eerst verwijderen dan is de kans groot dat je sommige van de bestanden kwijt raakt.
Dat met even uitzetten van ZA tijdens installatie kan wel kloppen. Bij herstart gaat hij weer aan.

Vaak kan je office niet over office installeren, daar krijg je toch problemen mee. Je bestanden kan je alleen kwijt raken als je ze opslaat in een standaard office map. Staan ze zoals bij XP onder mijn documenten dan blijven ze gewoon bewaard. Bij W95,98,me even het volgende in de gaten houden: staan je documenten in C:\program files\office dan verplaatsen naar een andere map. Staan ze bv C:\mijn documenten\word dan is er niets aan de hand.
Wil je zekerheid, vertel mij dan even waar je documenten staan dan kan ik je vertellen of je ze moet verplaatsen of niet.

Succes.:thumb:

etc

Hoi,

Gisterenavond nog even met de pc bezig geweest.
Ik dacht, dat Ofiice verwijderen op dezelfde manier zou gaan als een programma in het algemeen: dus óf met uninstall-tooltje als dat "erbij geleverd "is óf via configuratiescherm en kiezen voor software en dan add/remove etc.
Maar niets dus van dit alles. En dan zijn mijn kennis-mogelijkheden uitgeput en is mijn vraag hoe verwijder ik de bestaande versie van office.
De tip van documenten etc. heb ik ter harte genomen.

Als het goed is moet er op de cd een exe bestand staan met de naam Offclean of clean. Dit bestand kunt u runnen. Indien dit u niet lukt dan kan u toch proberen om office over office te installeren in de hoop dat office 2000 dit ziet als een upgrade (heb daar zelf geen ervaring mee) is de oude office versie echt niet te verwijderen via het config.scherm-software?

cd rom microsoft office

(domme vraag wellicht), maar onder welke naam/omschrijving komt dit voor in de lijst software in het configuratiescherm ?

andere vraag: ben je bekend met outlook express ? sinds ik op de kabel ben met internetten, probeer ik dit in te stellen, maar ik kan geen emails versturen omdat de afzender "niet door de server geaccepteerd wordt" en als ik inderdaad als afzender lees: dan klopt dit totaal niet: ik lees een combinatie van mijn vorige emailadres en nota bene een omschrijving van een gedownloade klassefoto van mij ???? als afzender. geen idee hoe dit zo gekomen is.

Moet als office in de lijst voorkomen. Op Outlook kan ik alleen maar zeggen, probeer incredimail eens. www.incredimail.nl. Werkt eenvoudig en stabiel met veel leuke toepassingen. Alles gaat automatisch, het instellen ook zo goed als

microsoft

Hoi,

het office-gebeuren moet ik nog aan werken.
Wel heb ik outlook express van mijn pc verwijderd
en vervangen door emailprogramma "thunderbird" (gratis) van de website mozilla.org
Een v/d collega's kwam met de (en goede ervaringen) tip.
En ik moet zeggen, dat wat ik tot nu toe gezien heb en gedaan best goed gaat.

windows xp

kennis van mij heeft haar cdrom meegegeven waarop windows xp staat. te gebruiken eigenlijk
voor backup of recovery (lees ik op de cd rom zelf).
maar ook voor mij om op de pc te zetten :

ik heb nu 188,0 Mb RAM geheugen en als processor AMD-k6(tm) 3D.
systeembronnen: 48% beschikbaar
bestandssysteem(1)/pc kaarten (PCMIA) (2)en virtueel geheugen (3): per nummer 32 bits.

Zou dit voldoende zijn om windows xp op de pc te zetten ter vervanging van windows 98 se ?
En is dat veel- en moeilijk werk ? :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan