Foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartvh

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2005
Beste ,

Adresdatabase van Acces geeft bij uitvoeren van query steeds volgende foutmelding:

'object of klasse ondersteunt gebeurtenissenreeks niet'

iemand raad, want heb al vanalles geprobeerd, maar niets helpt!!

dankjewel

Dat kan echt van alles op zijn.
Kun je de database misschien even zippen en posten?
Geef dan even aan waar de fout precies optreedt, dan vinden we vast wel een oplossing.

Ja, maar mss eerst nog even wat meer info:

het bijzondere is dat op mijn computer dat probleem zich niet stelt en op een andere computer van een collega wel. Nochtans werkt zij met dezelfde versies van office en windows

correctie zij werkt met zelfde office versie, maar met windows XP en ik met Windows 2000

Zoiets heb ik ook ooit gehad. Bleek dat er een link in de database zat die verwees naar een bestand in c:\winnt\system32 en aangezien XP geen winnt map heeft maar een windows map werkte het niet. Link aangepast en het werkte. '

Wellicht dat jij ook in die richting moet gaan zoeken

dat is idd mogelijk, maar is dit geen speld in een hooiberg waar ik dan naar op zoek ga?

Kijk eens in de applicatielog op de pc waar het fout gaat. Misschien dat je daar een foutmelding vindt die aangeeft wat er echt mis gaat.
En ja, dit soort fouten, die op de ene pc wel optreden en op de andere pc niet, zijn vaak zoeken naar een speld in een hooiberg.:(

Je zult wel even zoet zijn. Ik zeg ook niet dat dat het is maar aangezien het, zoals Bartuls ook al zegt, van alles kan zijn zul je toch ergens moeten gaan zoeken

er zitten blijkbaar geen verwijzingen naar een WINNT map alles verwijzingen gaan naar de WINDOWS map van XP.

Hieronder iets meer uitgebreid de foutmelding:

Object of klasse ondersteunt de set van gebeurtenissen niet (Fout 459)
Niet elk onderdeel ondersteunt de ontvangst van gebeurtenissen. Voor deze fout zijn de volgende oorzaak en oplossing mogelijk:
U hebt geprobeerd een variabele WithEvents de gebruiken bij een onderdeel dat niet als gebeurtenisbron kan fungeren voor de opgegeven set gebeurtenissen. U slaat bijvoorbeeld gebeurtenissen van een object op en vervolgens maakt u een ander object dat het eerste object implementeert met Implements. Hoewel u wellicht denkt dat u de gebeurtenissen van het geïmplementeerde object kunt opslaan, is dat niet automatisch zo. Met Implements implementeert u alleen een interface voor methoden en eigenschappen.
U kunt geen gebeurtenissen opslaan voor een onderdeel dat geen bron van gebeurtenissen is.
WithEvents wordt niet ondersteund voor Private UserControls omdat de vereiste typegegevens voor het oproepen van de ObjectEvent niet beschikbaar zijn tijdens het uitvoeren.
Selecteer voor aanvullende informatie het desbetreffende item en druk op F1 (in Windows) of op HELP (op de Macintosh).

Bijlagen

Ja, dit probleem herken en bij mij is het toen opgelost door eens goed na de verwijzingen te kijken. Het probleem ligt inderdaad tussen het verschil in besturingssystemen.

Vergelijk de verwijzingen eens met elkaar. Ga naar de vba code van het formulier en klik dan op extra verwijzingen, maak desnoods even printscreens er van en post deze!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan