foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

allejandro

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Windows Xp servicepack 2.
Laptop waarbij enkel RECOVERY-cd is inbegrepen, dus geen volledige windowsinstallatie-cd.

Volgende foutmeldingen:

1/bij opstarten:

"De toepassing of DLL-bestand c:\WINDOWS\system32\WMI.dll dit is geen geldige Windows-kopie. Controleer dit op uw installatiediskette"

2/ openen APPARAATBEHEER:

"kan programmabestand devmgr.dll voor apparaatbeheer niet laden"

Ik kan mijn extern HD niet aansluiten wordt niet herkend.

Leen een volledige XP installatieCD in jouw taal, waar Service Pack 2 al in geïntegreerd is, en doe:
Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow
Er zal (misschien wel meer dan 1 keer) om de XP cd gevraagd worden, houd die dus in de buurt.

Tijs.

Leen een volledige XP installatieCD in jouw taal, waar Service Pack 2 al in geïntegreerd is, en doe:
Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow
Er zal (misschien wel meer dan 1 keer) om de XP cd gevraagd worden, houd die dus in de buurt.

Tijs.

Heb ik geprobeerd.
Echter wanneer ik het volgende commando ingeef in cmd, volgende foutmelding:

De specifieke foutcode is 0x000006ba [De RPC-server is niet beschikbaar.]

wat moet ik nu doen?

Hoi !

Geen makkelijk probleem !

In het algemeen wordt bij deze foutmelding een repair-install aangeraden (ook door mij !), maar misschien heeft iemand een betere oplossing ?

Kijk o.a. es hier: http://ask-leo.com/c000154.html

Greetz,

Harry.

Kijk eens na of de RPC service wel draait.
Start -> Uitvoeren -> services.msc
Kijk of de RPC service op Automatisch starten staat, en of die wel gestart is. Indien wel op automatisch maar niet gestart, erop rechtsklikken en Starten kiezen.

NB: Als de RPC service op Uitgeschakeld of Handmatig staat direct via Eigenschappen -> Opstarttype weer terug op Automatisch.

Zie bijlage.

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• rpc_service.JPG
    rpc_service.JPG
    28,4 KB · Weergaven: 76
Nagekeken RPC stond aan. RPC locator stond wel uit. Heb die aangezet.

Maar bij uitvoeren van sfc/scannow kreeg ik dezelfde foutmelding:

Windows Bestandsbeveiliging kan geen controle van beveiligde systeembestanden
uitvoeren.
De specifieke foutcode is 0x000006ba [De RPC-server is niet beschikbaar

Ik wil wel een reinstall doen, maar probleem is dat ik over 90GB aan gegevens heb, die ik eerst moet back-up'en. PROBLEEM want ik kan de externe HD niet aansluiten op laptop want hij herkent deze niet.

Als ik mijn externe HD(usb) maar kan aansluiten, kan ik alle kopieren en dan een reinstall doen via RECOVERY-cd (waar Windows XP Home SP2 inzit.

Zit een beetje tussen twee muren, ...

Kijk eens na of de RPC service wel draait.
Start -> Uitvoeren -> services.msc
Kijk of de RPC service op Automatisch starten staat, en of die wel gestart is. Indien wel op automatisch maar niet gestart, erop rechtsklikken en Starten kiezen.

NB: Als de RPC service op Uitgeschakeld of Handmatig staat direct via Eigenschappen -> Opstarttype weer terug op Automatisch.

Zie bijlage.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Je kunt toch een repair-install uitvoeren ?

Opstarten van de XP-CD, kiezen voor installeren, kiezen voor: de bestaande windows-installatie repareren.

Zo raak je geen gegevens kwijt, alleen je update's opnieuw downloaden.

Greetz,

Harry.

Alvast iets om te proberen (ben nog aan het zoeken naar een mogelijke oplossing voor je RCP 'probleem' i.c.m. sfc /scannow):
Start sfc /scannow in Veilige modus van XP.
Veilige modus is te bereiken door bij het opstarten van de PC herhaaldelijk de F8 functietoets in te blijven drukken totdat een XP opstartmenu verschijnt. Kies daar Veilige modus (niet: Veilige modus met netwerkondersteuning).

Je krijgt dan (duurt even) een Windows in een matige resolutie, maar er is dan beduidend minder geladen dan normaal.

Doe dan weer die Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow

Ik post wel weer als ik iets specifieks gevonden heb dat je m.b.t. die fout zou kunnen helpen. Probeer bovenstaande alvast.

Tijs.

Veilige modus heb ik uitgeprobeerd, geeft dezelfde foutmelding bij sfc/scannow
:(

Ivm proberen van back-up te maken:
  • Mijn externe HD geeft volgende... (om backup proberen te maken
    Bij beheer van verwisselbare opslag, krijg ik de indeling van externe schijf wel te zien (logische stations etc...) , maar ik geraak er gewoon niet in.

Als ik de externe aansluit, herkent hij wel de G-schijf (is CD-rom gedeelte van HD, voor paswoorden in te stellen etc, partitie H & I geeft gij volgens mij volgende melding
  • in de aard van "kan installiesoftware voor Volume niet laden" ( en dat 2 maal, veronderstel voor beide partities)

Alvast iets om te proberen (ben nog aan het zoeken naar een mogelijke oplossing voor je RCP 'probleem' i.c.m. sfc /scannow):
Start sfc /scannow in Veilige modus van XP.
Veilige modus is te bereiken door bij het opstarten van de PC herhaaldelijk de F8 functietoets in te blijven drukken totdat een XP opstartmenu verschijnt. Kies daar Veilige modus (niet: Veilige modus met netwerkondersteuning).

Je krijgt dan (duurt even) een Windows in een matige resolutie, maar er is dan beduidend minder geladen dan normaal.

Doe dan weer die Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow

Ik post wel weer als ik iets specifieks gevonden heb dat je m.b.t. die fout zou kunnen helpen. Probeer bovenstaande alvast.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Gebruik de optie van Harry Snor, en doe een 'upgrade' van je XP.

Let wel op dat je daarvoor een volwaardige XP installatiecd nodig hebt, van de XP smaak die je geïnstalleerd hebt staan (dus XP Prof of XP Home), en tevens met SP2 geïntegreerd, als SP al geïnstalleerd is. Bovendien moet je weten welke installatiecode voor je XP is gebruikt. Gebruik deze software om dat te achterhalen, en schrijf het op.

Maak ook eerst een kopie van C:\windows\system32\wpa.dbl

Heb je de juiste installatiecd in handen, in de pc stoppen, en in het automatisch gepresenteerde menu kiezen voor Windows XP installeren.

Zodra de installatie is gestart, kiezen voor Upgrade. (Mocht die optie niet verschijnen, dan direct alles afbreken!)

Volg verder de instructies. Zodra klaar is je XP weer teruggezet naar niveau van SP 2, maar je instellingen etc. blijven bewaard.

Zodra geinstalleerd, die backup van wpa.dbl weer terugzetten, zodat je niet opnieuw hoeft te registreren.

Tijs.

Hoi !

Off topic:

@Tijs: prima uitleg.

Alle respect, hoor. Ik heb dat geduld bijna nooit om dingen die ik vanzelfsprekend vind hier weer uit te leggen.

Greetz,

Harry.

Gebruik de optie van Harry Snor, en doe een 'upgrade' van je XP.

Let wel op dat je daarvoor een volwaardige XP installatiecd nodig hebt, van de XP smaak die je geïnstalleerd hebt staan (dus XP Prof of XP Home), en tevens met SP2 geïntegreerd, als SP al geïnstalleerd is. Bovendien moet je weten welke installatiecode voor je XP is gebruikt. Gebruik deze software om dat te achterhalen, en schrijf het op.

Maak ook eerst een kopie van C:\windows\system32\wpa.dbl

Heb je de juiste installatiecd in handen, in de pc stoppen, en in het automatisch gepresenteerde menu kiezen voor Windows XP installeren.

Zodra de installatie is gestart, kiezen voor Upgrade. (Mocht die optie niet verschijnen, dan direct alles afbreken!)

Volg verder de instructies. Zodra klaar is je XP weer teruggezet naar niveau van SP 2, maar je instellingen etc. blijven bewaard.

Zodra geinstalleerd, die backup van wpa.dbl weer terugzetten, zodat je niet opnieuw hoeft te registreren.

Tijs.

Inderdaad heel fel bedankt voor moeite en geduld !!!

Nog 2 vragen:

• Kan ik 100% zeker zijn dat ik mijn gegevens niet verlies (documenten, foto's,...)
  • Die upgrade kan ik ook uitvoeren met mijn RECOVERY-cd, waar Win XP Home sp2 op staat

Hoi !

Jammer dan, zover ik weet moet je met een originele WinXP-SP2 werken !

Die recovery-sh... , ik heb er slechte ervaringen mee.

Kun je niet ergens 'n originele lenen ?

Greetz,

Harry.

Hoi !

Jammer dan, zover ik weet moet je met een originele WinXP-SP2 werken !

Die recovery-sh... , ik heb er slechte ervaringen mee.

Kun je niet ergens 'n originele lenen ?

Greetz,

Harry.

Ja ik kan wel een XP Profesional lenen (weet niet welke Service pack).

Maar op mijn pc draait Windows XP Home sp2.

Kan ik die Xp Pro daar dan voor gebruiken???

Jij moet hier echt een XP Home (met SP2 geïntegreerd) installatiecd voor gebruiken.
Als je een XP Professional installatiecd gebruikt, dan upgrade je je Home naar Professional, en daar heb je geen licentie voor. Probeer dit dus niet.

Dus: Bel stad & land, vriend & vijand, je moeder & je schoonmoeder etc. om de juiste type cd te krijgen: Volwaardige XP Home installatiecd, met SP 2 geïntegreerd.

Succes,

Tijs.

Hoi !

@allejandro: als je niet het benodigde CD'tje in je omgeving kunt lenen stuur me dan even een mailtje.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan