foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

floske

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2006
Ik krijg regelmatig deze melding als ik een programma wil afsluiten:

meldingpx3.jpg

Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

en dan graag niet te moeilijk want ik heb niet zo heel veel verstand van computers

groetjes

Heb je "a-squared Anti Dialer of Anti Malware" van EMSI Software geinstalleerd?

Edit: kijk voor alle zekerheid in de Taskmanager, Processen, of daar een regel in staat met "cpanel.exe".

Laatst bewerkt:
Heb je "a-squared Anti Dialer of Anti Malware" van EMSI Software geinstalleerd?

Edit: kijk voor alle zekerheid in de Taskmanager, Processen, of daar een regel in staat met "cpanel.exe".

"a-squared Anti Dialer heb ik ja, naar de tweede vraag ga ik op zoek, maar euh...
Taskmanager, is dat taakbeheer?

Taskmanager, is dat taakbeheer?
Ja. In het gebruikers-forum van EMSI-Software ben ik jouw probleem tegengekomen en in één geval ging het om
een niet verwijderbare malware: "Spyware.MateWatcher", een keylogger.
Als je die boosdoener op je PC hebt is mogelijk dat "cpanel.exe" zichtbaar is in je Taakbeheer.
Maar...er staat nog niets vast, hoor.

Laatst bewerkt:
Ja. In het gebruikers-forum van EMSI-Software ben ik jouw probleem tegengekomen en in één geval ging het om
een niet verwijderbare malware: "Spyware.MateWatcher", een keylogger.
Als je die boosdoener op je PC hebt is mogelijk dat "cpanel.exe" zichtbaar is in je Taakbeheer.
Maar...er staat nog niets vast, hoor.

"cpanel.exe" staat niet bij taakbeheer.

Even over die Keylogger

Mijn zoontje speelt op "Runscape" en had het over een "flooder" die hij gedownload had
en dat nu zijn spullen gejat waren.Mijn dochter heeft het toen wel over een "keylogger gehad meen ik me te herinneren.
Omdat zijn computer kapot was heeft hij deze week ook op mijn computer gezeten, misschien heeft hij die "flooder" hier ook wel op gedownload.
Maar hoe weet ik nu of ik een Keylogger heb? en begrijp ik het goed dat een keylogger een bestandje is dat een buitenstaander op je computer mee kan lezen?

Laatst bewerkt:
Een keylogger legt alle aanslagen op het toetsenbord vast en stuurt die gegevens naar kwaadwillenden. Maar het staat nog helemaal niet vast dat jouw PC zo iets aan boord heeft. Welk antivirusprogramma en welke antispy-en adwareprogramma's gebruik je? Behalve a-squared Anti Dialer?

Ik heb het volgende op de computer staan:

AVG anti virus, AVG anti spyware, a squared free, a squared anti dialer, Ad Aware 2007

Ik heb pas nog gescant ook in de veilige modus.

Dat zijn stevige verdedigingswerken. Wat je voor alle zekerheid nog kunt doen, is een online scan laten doen door Panda.
Je moet akkoord gaan met de installatie van een AxtiveX-besturingselement en vooraf een paar gegevens invullen.
De scan duurt wel even.

Dat zijn stevige verdedigingswerken. Wat je voor alle zekerheid nog kunt doen, is een online scan laten doen door Panda.
Je moet akkoord gaan met de installatie van een AxtiveX-besturingselement en vooraf een paar gegevens invullen.
De scan duurt wel even.

Zal ik doen...maar er is trouwens wel iets vreemds aan de hand met a squared anti dialer.

Ik krijg deze melding:

Deze toepassing kan niet worden gestart omdat unrar.dll niet kan worden gevonden.
Het opnieuw installeren kan dit probleem verhelpen.

Na deze melding krijg ik hem helemaal niet meer opgestart, dan gebeurt er dus niets meer.

Ik heb inmiddels 3 maal opnieuw geinstalleerd en telkens met hetzelfde resultaat.

Zou dat iets te maken kunnen hebben met mijn vorige probleem denk je?

Wat is het advies van Panda, want zo te zien is er niets verwijderd ??

Waarom gebruik je a squared anti dialer……….zit je op een inbelverbinding ??

Laatst bewerkt:
Wat is het advies van Panda, want zo te zien is er niets verwijderd ??

Waarom gebruik je a squared anti dialer……….zit je op een inbelverbinding ??

Het advies van Panda is om Panda te kopen en dan komt alles goed:confused:

Ik gebruik a squared anti dialer omdat me dat door verschillende mensen, ik meen ook van hier, is aangeraden.

Verder heb ik een kabelverbinding (dat is dan toch geen inbelberbinding toch?)

Met een kabel verbinding heb je dat programma niet nodig, die programma’s werken alleen als je een inbelverbinding hebt.
Ze zorgen er voor dat je niet ineens verbinding via een duur telefoonnummer hebt, in plaats van je originele inbelnummer.
Dus dat kun je rustig verwijderen.

Verder wil ik jou nog een onlinscan met Kaspersky laten doen, die verwijder wel de problemen.

Verder wil ik je een scan laten doen met SuperAntispyware (de gratis versie)

Daarna moeten we maar eens kijken of jou problemen zijn opgelost.

Ik kan Karpersky niet downloaden want hij geeft de volgende melding:

you must have the IE security settings to the Medium level

Ik begrijp niet goed wat ik nu moet veranderen.

Wat je zei over a squared anti dialer, geld dat ook voor a squared free?

En zo ja heb ik dan genoeg aan AVG anti virus, AVG anti spyware en AD AWARE 2007?

In IE7 klik je op extra en dan Internet opties en het tabblad beveiliging, daar kies je met de schuif de middelste plek.
a squared free kun je gewoon behouden en gebruiken.

Of je genoeg hebt aan een x aantal programma's is in hoofdzaak afhankelijk van je eigen gedrag.
Kom en download je niet teveel op/van de verkeerde sites, dan is het voldoende, maar neem je veel risico's dan heb je nooit genoeg beveiligingsprogramma's

Laatst bewerkt:
Met een kabel verbinding heb je dat programma niet nodig, die programma’s werken alleen als je een inbelverbinding hebt.
Ze zorgen er voor dat je niet ineens verbinding via een duur telefoonnummer hebt, in plaats van je originele inbelnummer.
Dus dat kun je rustig verwijderen.

Verder wil ik jou nog een onlinscan met Kaspersky laten doen, die verwijder wel de problemen.

Verder wil ik je een scan laten doen met SuperAntispyware (de gratis versie)

Daarna moeten we maar eens kijken of jou problemen zijn opgelost.

Hoi Ton,

Kaspersky geeft aan :No malware has been detected.
SuperAntispyware: 85 cookies.

Wat nu?

Die cookies zijn geen probleem die kun je gewoon verwijderen.

Heb je nu nog problemen of.............

Ik neem aan dat je deze verwijderd hebt: (a squared anti dialer) ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan