Foutmeldingen bij installatie W98Se en XP home

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Berichten
1.214
Ik ben al bijna een week bovenstaande programmaas aan het installeren, elke keer weer heb ik blauwe schermen en mis ik bestanden. Van W98SE kan ik me iets voorstellen, deze CD rom is al van 2001 maar van XP home niet, die zijn zo goed als nieuw.

Zou het kunnen dat mijn harde schijf het heeft begeven?

Dit is er ook eentje uit 2001, is van Exelstor en slechts 10 gigabyte......

Volgens alle diagnostische programmaas, ook van Norton, zou de harde schijf ok moeten zijn...

Ik heb al diverse malen geformateerd maar niets helpt....

Graag jullie mening of expertise.

groet
 
Probeer eens eerst een fdisk uittevoeren.
Het probleem kan liggen aan je bestandssysteem nml
fat 32 of ntfs.
Voor win98=fat32 en voor winxp=ntfs.
Na die fdisk je pc ook formatteren.

veel succes

Jean
 
Krijg je nog foutmeldingen of foutcode's?

Leesmateriaal als bijlage.
 

Bijlagen

  • fdisk en mbr.doc
    37 KB · Weergaven: 12
Geplaatst door crazyheels
elke keer weer heb ik blauwe schermen en mis ik bestanden.
Wat voor foutmeldingen krijg je in de blauweschermen?
Welke bestanden worden er gemist?
 
Goedenavond,

Zo, wat een verhaal over die Fdisk.

Ik heb maar een 10gb harddiskje, ik hoef em niet te partitioneren of wat ook. Toch laten draaien?

Die blauwe schermen geven elke keer een andere code weer, teveel om op te noemen.

Kan ik Fdisk laten draaien vanaf de opstartdiskette, die heb ik namelijk liggen, zonder dat W98Se geinstalleerd is. De schijf is ondertussen wel geformateerd, 1x door middel van W98SE en 1x door XP home. Maar hij is leeg!

Wederom bedankt,

Jean
 
Met fdisk kan je ook zien of er een vreemde partitie op je HD staat.

Daar heb je volgens mij last van.
Is dat zo ? dan...

Start op met de XP cd en XP komt met de optie om betreffende partitie niet-actief te maken.

Andere programma,s kunnen er voor zorgen dat de vreemde partitie weer deel wordt van je huidige schijf.
 
Even opstarten met win98 opstartdisk en dan kun je fdisk doen.
Probeer eerst even fdisk/mbr als je opgestart hebt vanaf diskette.
Of download even een diskette hier
 
Heb ik dus gedaan, de opstartdiskette erin en fdisk laten draaien....hij is leeg en geeft aan (welke van de opties ik ook gebruik) dat die bijna 10gb (9.750) klaar staan voor gebruik......
 
Je kunt geen fdisk doen?
Heb je fdisk/mbr geprobeerd merk je normaal niets van als je dit commando geeft vanaf de adrive als je hebt opgestart met win98 diskkette
 
Maar misschien is die bootdisk die ik nu heb, gemaakt tijdens opstarten/installeren van W98Se en XP van de week ook niet goed.

Heb van Bootdiskcom er eentje gehaald nav tip.

Ga het daar eens mee proberen.

groet,

Jean
 
Ik krijg die opstartdiskette van Bootcom niet op de diskette??????

Ik denk dat ik het laat voor wat het is en gewoon ga upgraden met een nieuwe harddisk....

Bedankt voor jullie hulp
 
Nog een keer FDISK gedaan....kom er nu dus wel in;

Het eerste scherm geeft 4 mogelijkheden...welke?
Het 2e scherm (ik nam partitie verwijderen = 3) geeft weer 4 mogelijkheden....welke????

Dit is een beetje moeilijk voor me
 
waarom boot je niet vanaf de xp ceedee???
dan kan je toch partitioneren, formatteren en installeren vanaf een ceedeetje, is veel handiger toch???

of heb ik het fout, ik dacht dat ik het zo bij mijn vriendin gedaan had:confused:
 
Kan ook maar geeft soms problemen dan moet je toch weer naar good old dos
 
Hai, bedankt weer....ik ga lezen, lezen en nog eens lezen en dan morgen er weer mee aan de gang, mijn partner begint te zeuren.....

Nogmaals dank,

Jean
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan