Foutmeldingen bij installatie W98Se en XP home

Status
Niet open voor verdere reacties.
De vrouw dus....en dan ja, de computer.

Ik heb ondertussen al de tips toegepast die ik kreeg, helaas zonder enig resultaat.

Hier vlakbij heb ik een van de goedkoopste computer/internetshops gevonden (tweakers pricewatch) en daar een nieuwe harde schijf gekocht, een max....(naam kwijt) van 40gb. Die ga ik nu monteren en dan volgens dat word document die ik van jou kreeg partitioneren en formateren. Ik meld me wel weer als het goed of als het fout ging.

groetjes,

Jean
 
Ik heb een nieuwe harddisk geplaatst en een nieuwe cooler...ik heb eea volgens de gegevens gedaan met Fdisk en gepartitioneerd in een 5g en 35g, maar voorlopig doet ie het nog niet....

Ik sta op punt van opgeven, kapot smijten etc. etc.
 
Het lukt niet....ik krijg em niet in 2 delen.....en ik kan nog steeds niet W98Se en/of XP erop krijgen......blauwe schermen, bestanden die niet gekopieerd worden, etc. etc.

Ik ga em maar wegbrengen....ondanks een nieuwe harddisk, cooler werkt het niet, voor geen meter.

Bedankt voor jullie hulp.

Weten jullie iemand in de buurt van Rotterdam/Dordrecht/Hoekse Waard die computers kan nakijken?
 
Ja, formateren doet ie wel, nu ben ik em voor de zoveelste keer aan het formateren....

Maar delen in partities en W98Se en Xp Home geinstalleerd krijgen blijft een ramp. Lukt gewoonweg niet.

Zou er wat kunnen zijn met het moederboard?

In een blad las ik dat er een mogelijkheid zou zijn om het Moederboard een soort te clearen....zodat die echt op 0 komt te staan.....

Fijne zondag,

groet,

Jean
 
Heb je de bios al eens gereset?
Al een keer fdisk /mbr gedaan voordat je formateerd?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dat Fdisk/Mr al gedaan....maar de schijf is nog steeds 1 geheel. Hij wordt wel herkend enzo, en werkt.

Ik heb nu W98Se er zo goed als op. Doe nu een extra setup.

Creative blaster live 5.1 pakt ie niet!?!?!?!

Ik heb al gezocht naar iets om de Bios te clearen maar kan dat niet vinden. Weet jij hoe dat moet?

Ik heb wel een CDtje met daarop een programma waarmee ik, als ik met die comp op internet kan komen, updates kan ophalen bij Gigabyte.

Ga nu ook eens kijken of ik iets kan doen met een Linux uitvoering...
 
Bios clearen kun je met een jumper zit op je moederbord
 
Ik heb gekeken op het moederboard maar kan niets vinden! Iemand gaf me wel het advies om de batterij er even uit te halen, heb ik geprobeerd maar krijg em niet los en ben bang dat ik em naar de K.....trek
 
Staat er nog een merk of type op het moederbord.
Battery verwijderen kan ook
 
vraag: is dat de enige harddisk in je pc?
Zoja maak die dan bij fdisk op actieve hd (is nr. 2 geloof ik).
Dat is de reden omdat die niet werkt, ge kunt nog dagen verder doen!!
Proberen kost niets.
Er moet bij de naam van die partitie in fdisk een A tussen staan.

veel succes

jean
 
vraag: is dat de enige harddisk in je pc?
Zoja maak die dan bij fdisk op actieve hd (is nr. 2 geloof ik).
Dat is de reden omdat die niet werkt, ge kunt nog dagen verder doen!!
Proberen kost niets.
Er moet bij de naam van die partitie in fdisk een A tussen staan.

veel succes

jean

Hai naamgenoot, je hebt me al eens goed geholpen in het verleden....misschien nu samen met SJJ wederom.

Kun je bovenstaande iets duidelijker voor me maken?

Ik begrijp het niet helemaal.

Ik heb een 10g harddisk vervangen door een 40G.

Ik heb er dus nog maar eentje, die van 40G!!
 
Hier kun je alles downloaden betreft het moederbord, incl bios flash.

Wat betreft fdisk ik heb het idee dat je wat verkeerd doet, heb je dit al eerder gedaan?
Als je de partities hebt aangemaakt moet je er een activeren.

Oefening baard kunst.:D

zie bijlage.:D
 

Bijlagen

  • fdisk 2.doc
    37 KB · Weergaven: 9
Ok

Je hebt een hd van 40 gb.
Ge wilt die in twee partities verdelen.
Dit doe je met fdisk.
Verwijder eerst in fdisk je huidige partitie en maak dan nieuwe aan.
Eén partitie moet je activeren en dat doe je met nummer 2 geloof ik.
Daarna afsluiten en pc opnieuw opstarten en kijk eventueel bij fdisk of alles zo is zoals je wilde.
Ga dan gewoon verder met de installatie van win98 en winxp.

veel succes

Jean
 
Ik heb alles gelezen over hoe en wat met FDISK, alles geprobeerd....maar de conclusie is dat ik em het raam uit *******!

Bedankt voor alle hulp, maar ik kom er niet uit!
 
Er staat nu wel wat op maar daar staat EX-DOS...en dat krijg ik niet weg....A 5gig
 
Waar staat die ex-dos? bij fdisk of wat?

Jean
 
Ja, die stond er na het partiteren van die harde schijf.
Ik heb het weggekregen maar ik weet echt niet hoe ik nu moet partiteren, het lukt gewoonweg niet. Ik heb iets van 5 verschillende sites gelezen maar als ik doe wat daar staat kom ik niet tot resultaat.
 
Misschien tijd voor hardere maatregelen: download delpart.zip (http://www.coxpc.com/delpart.zip) en pak het uit naar een opstartdiskette. In DOS opstarten en delpart uitvoeren. Verwijder hiermee alle partities die je ziet en daarna afsluiten met ALT+Save > Exit. Dan is de schijf helemaal schoon. Daarna zou je met Fdisk een primaire partitie moeten kunnen maken van 5 GB (deze wordt automatisch op active gezet) en de rest gebruiken voor een extended partitie waarin je naar wens logische stations kunt maken. Na een herstart moet je Windows kunnen installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan