Foutmeldingen bij opstart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lupot

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2002
Berichten
501
Ik heb hier een pc met W98SE en bij het opstarten krijg ik volgende fouten: vnetsup.vxd
vredir.vxd
dfs.vxd
en ndiswan.vxd zijn niet te vinden.
Na elke keer enter gedaan te hebben start ie normaal op, na nog een de melding gegeven te hebben dat msnp32.dll er niet is. Maar voor dat laatste weet ik de oplossing al.
Hoe krijg ik die eerste meldingen weg?
 
Toevallig norton gebruikt? en eraf gegooit? Dan is dat verkeerd gegaan. Er zitten of wat in het register dat niet goed zit, of in system.ini iets wat niet klopt, of er word nog wat van norton opgestart.

Probleem met het register? Dan kan je het volgende proberen:
Heb je de beschikking over noton systemworks? Ja? Ga dan eens naar de cd, open de map NU, en open dan windoctor. Laat deze alles scannen en daarna alles repareren.

Probleem met system.ini? Ga dan naar start --> uitvoeren --> system.ini --> OK. En verwijder de verwijzingen naar Vnetsup.vxd, vredir.vxd, dfs.vxd.
[Misschien eerst ff een backupje van system.ini opslaan voor het geval dat het verkeerd gaat!]

Nog een gedeelte wat opstart? Ga dan naar start --> uitvoeren --> msconfig --> Ok --> tablad: opstarten --> haal het vinkje weg naar de regels die iets te maken hebben met die 3 bestanden. En als je inderdaad Norton hebt verwijderd haal dan de vinkjes bij norton producten ook weg
 
Op je windows '98 CD-Rom moet je zoeken naar de map Net9.cab (voer bij zoeken *.cab in en je krijgt al bestanden van die soort). Open dat bestand en pak daar dan de bestanden uit die de foutmelding geven. Kopieer deze dan in C:/Windows/System
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan