Foutmeldingen bij opstarten XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanH762

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2009
Berichten
5
Bij het opstarten van XP krijg ik foutmeldingen. Automatisch te starten programmes kunnen niet opgestart worden omdat het bestandstype niet wordt ondersteund.
Deze foutmeldingen komen in een Acrobat Reader pop-up window. Na alle meldingen te hebben weggeklikt is de PC wel opgestart.
Iconen op het bureaublad geven dezelfde melding. De verkenner kan ik opstarten door deze te selecteren met de rechter muisknop op start. Opstarten van b.v. een MS-Word file heeft in dit geval geen probleem. Een zeer omslachtige manier van werken.
Wie kan mij helpen?
 
typ in uitvoeren>msconfig>dan in tabblad opstarten schakel alles van acrobat uit zodat dit niet meer mee opstart.
 
Wild guess: heeft het bestand dat Adobe probeert te openen soms de extensie .vir?
 
Dank voor de antwoorden:
1. msconfig opstarten kan niet, dit geeft ook de beschreven fout.
2. De foutmelding komt met .exe's.
 
Voer dit eens uit.

EXE File Association Fix (Restore default association for EXE files)
NOTE: If your EXE file associations are corrupted, it can be difficult to open REGEDIT, or to even import REG files. To work around this, press CTRL-ALT-DEL and open Task Manager. Once there, click File, then hold down the CTRL key and click New Task (Run). This will open a Command Prompt window. Enter REGEDIT.EXE and press Enter.
Thanks to Nigel Andrews for this tip.
 
Dank, ik krijg regedit nu wel opgestart (msconfig wordt niet herkend als programma) maar ik weet niet waar ik daar de fout kan vinden (laat staan oplossen).
:thumb:
 
Dank, ik krijg regedit nu wel opgestart (msconfig wordt niet herkend als programma) maar ik weet niet waar ik daar de fout kan vinden (laat staan oplossen).
:thumb:

Probeer eens het volgende: Start -> Uitvoeren -> %windir%\pchealth\helpctr\binaries\msconfig.exe

Kijk ook of de "Help en ondersteunig" service wel gestart is (danwel helemaal niet meer bestaat):
Start -> Uitvoeren -> services.msc

EDIT, toevoeging: En nog iets: Kijk na of in de registry-editor de volgende sleutel wel bestaat:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths\MSCONFIG.EXE
Hierbij dient in het rechter venster te staan: C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe

We horen het wel.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
1. 'Start -> Uitvoeren -> %windir%\pchealth\helpctr\binaries\msconfig.exe'dit geeft dezelfde melding als wanner ik intik ''Start -> Uitvoeren -> msconfig.exe'

2.'Start -> Uitvoeren -> services.msc'start wel gewoon op en laat héél veel services zien waarvan een groot gedeelte is opgestart.

3. De volgende sleutel wel bestaat wel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths\MSCONFIG.EXE

Voor de duidelijkheid de foutmelding als bijlage.(helaas in word)
 

Bijlagen

  • Foutmelding.doc
    30 KB · Weergaven: 30
Lijkt erop dat op de een of andere manier .exe bestanden gekoppeld zijn aan Acrobat Reader.
Even een vraagje: Hoe start je nu regedit? Via Start -> Uitvoeren -> regedit.exe
of via
Start -> Uitvoeren -> regedit.com

En heb je die methode van de Doug Know site nog gebruikt (XP_PC's tip)?

Tijs.
 
Dit heb ik uitgeprobeerd: de methode van de Doug Know (XP_PC's tip)
en geeft geen oplossing.

Regedit heb ik gestart zoals XP_PC dit aangaf:
(NOTE: If your EXE file associations are corrupted, it can be difficult to open REGEDIT, or to even import REG files. To work around this, press CTRL-ALT-DEL and open Task Manager. Once there, click File, then hold down the CTRL key and click New Task (Run). This will open a Command Prompt window. Enter REGEDIT.EXE and press Enter.

?
 
Ok, kijk hier

Komt erop neer dat de bestandsassociatie van .exe bestanden wordt gerepareerd.

Geef ons daarna, ter controle, de uitvoer van de volgende 2 commando's uitgevoerd in een command.com venster, dus na Start -> Uitvoeren -> command.com
assoc | find /i ".exe"
ftype exefile

PS: Het teken tussen assoc en find is een pipeline-teken (=shift-\ op een normaal toetsenbord).

Zie de bijlage hoe dat er bij mij uitziet.

We horen het wel.

Tijs.
 

Bijlagen

  • exefile.JPG
    exefile.JPG
    22,3 KB · Weergaven: 38
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan