foutmeldingen hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

jongsoft35a

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2011
Hallo Hulplijn, even een kort vraagje, weet iemand hoe je op een hd bad sectors kan repareren in windows 10? ik heb chkdsk gebruikt maar de melding blijft.
Weet iemand een programma om dit probleem op te lossen
alvast bedankt

jongsoft

Schijf vervangen, bad sectors kun je met een chkdsk /r in de cmd als admin uitschakelen maar als er een paar zijn volgen er meer.

fouten hdd

chkdsk /r of weet jij een programma dat sectoren kan afzonderen die daar beter in is anders dan windows 10 heb nl al geprobeerd maar de meldingen blijven

Zoals LangePier al zei en wat hij bedoeld is dat je beter op zoek kunt gaan naar een andere HDD. Deze gaat overlijden. Begin vast met het maken van een Backup.

foutmelding hdd

Snap ik , maar voorheen kon je wel met software de bad sectors afschermen waardoor windows er geen melding van gaf. ik zoek dus software die dat kan in windows 10

Schijf vervangen, bad sectors kun je met een chkdsk /r in de cmd als admin uitschakelen maar als er een paar zijn volgen er meer.
Kan gewoon wat ik schreef, met een chkdsk /r , wordt er een "flag" aangehangen en de files verplaatst, wordt de sector niet meer gebruikt

Met HHDRegenerator of SpinRite kun je magnetisatie van de sectoren herstellen maar de smart meldingen niet en die progs zijn niet voor particulieren, nieuwe schijf is goedkoper.
Voor de rest bestaat er geen software voor.

Zijn de gegevens op de schijf belangrijk?
Zo ja, dan kan ddrescue onder Linux misschien helpen.
Zonder kennis van Linux niet aan beginnen.

Gegevens niet belangrijk? Dan gewoon weggooien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan