Foutmeldingen op me laptop (dell xps m1530)

Status
Niet open voor verdere reacties.

pokerjoel

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Hoi allemaal,

Ik heb inmiddels al nieuwe laptop maar toch wil ik me oude laptop weer aan paraat krijgen.
Aangezien ik nu vakantie heb. Heb ik nu tijd voor om me oude laptop te repareren.
In september(2010) ben ik nog naar plaatselijke computer winkel geweest, zij vertelde dat harde schijf misschien kapot was, maar toch heb ik bestanden uit kunnen halen via Hiren boot cd.
Ook vertelde zij dat ik nieuwe vista moest kopen/installeren. Maar toch wil ik het zelf gaan repareren.

In september kreeg ik plotseling blauwe scherm en dat bleef ook zo na duizende malen opnieuw starten.

Deze 2 foutmeldingen blijven nog steeds.
STOP: C00021a [ Fatal System Error}
The initial session process or system process terminated unexpectedly with a status of 0x00000000 (0xc0000034 0x0010037c).
The system has been shut down

STOP C00021a {fatal system Error}
The veification of a knowndll failed. System processterminated unexpectedly with a status of 0x000012f (0x8d79f058 0x00000000)
The system has been shut down.

Is er iemand die weet wat ik moet doen? Omdat ik van plan ben om me oude laptop aan me zusje te geven.

Het gaat om Dell xps m1530

Groet Joël

Hier heb ik iets gevonden
met deze uitleg:
It seems you have a corrupted core system file (all executables and dlls
start with the initials MZ [the initials of a programmer who developedthe
Dos executable format]).

If you can't boot then there is nothing you can do to repair. See if you can
boot with Vista's DVD and Repair using setup.

ik heb Reinstallation DVD Windows vista® home premium 32bit SP1 gevonden, moet ik die gebruiken? en maar wat zijn de stappenplan?

ik ben via google.com stappen gevolgd:

na enige tijd krijg ik deze melding:

de installatie is geannuleerd

alle wijzigingen die tijdens het installatieproces op uw computer zijn doorgevoerd, worden niet opgeslagen.

kan benodigde bestanden niet installeren. het bestand is mogelijk beschadigd of dit ontbreken. Zorg ervoor dat alle bestanden die voor de installatie nodig zijn, beschikbaar zijn en start vervolgens de installatie opnieuw. Foutcode: 0x80070017

wat moet ik doen?

De schijf verwijderen mits dat jij het wilt met killdisk?

waarschijnlijk heb je een probleem met je ram ik kreeg deze ook met mijn fujitsu siemens gewoon effe nieuw ram in geprikt en hij startte weer op
heel gaar maar ja soms gaan dingen zo
computers.... het blijven gekke dingen:p

Nee dit is als windows vind dat er niet iets fout is om terug te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan