Foutmeldingen op pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.
De fout zit in de DNS van KPN
de oplossing is handmatig de correcte DNS-server in je TCP/IP instellingen zetten:

Even bij je netwerkinstellingen naar TCP/IP properties gaan, vervolgens bij 'Preferred DNS server' 208.67.222.222 intikken.

Zojuist gechecked en ja, het werkt weer!:D

dankjewel, het werkt allemaal weer.

De fout zit in de DNS van KPN
de oplossing is handmatig de correcte DNS-server in je TCP/IP instellingen zetten:

Even bij je netwerkinstellingen naar TCP/IP properties gaan, vervolgens bij 'Preferred DNS server' 208.67.222.222 intikken.

Zojuist gechecked en ja, het werkt weer!:D

Waar moet zoeken voor deze TCP/IP,,Mijn Livemail zit ook vast.Heb Windows XP.Alvast bedankt.

Dubbelklikken op "mijn netwerklocaties" op je bureaublad.

Kiezen voor netwerkverbindingen en je internetverbinding selecteren. Daarna rechtermuisknop en kiezen voor eigenschappen. TCP/IP selecteren en klikken op eigenschappen. daar onderaan de genoemde IP invullen.

Super!!! Hartstikke bedankt Touchscreenfoot, Hotmail en eBay doen 't weer prima! :thumb:

@Feanor
Ik ga gewoon over een weekje of zo de DNS weer op 'automatisch' terugzetten om te kijken of het netwerk hersteld is.

Ik hoop alleen niet dat dit "adres" nu volloopt en daardoor overbelast raakt - of ben ik nu onzin aan 't verkopen?

Dubbelklikken op "mijn netwerklocaties" op je bureaublad.

Kiezen voor netwerkverbindingen en je internetverbinding selecteren. Daarna rechtermuisknop en kiezen voor eigenschappen. TCP/IP selecteren en klikken op eigenschappen. daar onderaan de genoemde IP invullen.

Zit niet op bureaublad,wel via conf scherm.Kan dan alleen geen eigenschappen vinden,blijf dus steken op de eerste zin van je tip.Hoe nu verder?

@paulg
Zoals Wim al aangaf, selecteer je verbinding: LAN indien bedraad en anders draadloos.
Klik daar rechts op en dan eigenschappen kiezen. TCP/IP staat (bij mij) onderaan in de lijst onder 'Cliënt voor MS netwerken'

Antwoord KPN Planet

Zoals toegezegd hierbij het antwoord van KPN Planet:

Geachte heer/mevrouw,

Hierbij ontvangt u het antwoord op de door u gestelde vraag.

Als gevolg van een storing kunt u enkele websites niet opvragen.

Van de volgende websites is bekend dat deze niet opvraagbaar zijn:

- www.ebay.nl
- www.nfl.com
- www.ati.com
- login.live.com/www.hotmail.com (loginpagina wel, na inloggen niet verder)
- www.yahoo.com
- www.orange.nl
- www.ford.com

Onze excuses voor het ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Met vriendelijke groet,

Planet Internet

Toch fijn zo'n provider :(
Gelukkig op dit forum wel een oplossing! :thumb:

Groeten,
Rob

Ebay site wil niet laden

Hallo Touchscreenfoot,

Bedankt voor de informatie het werkt inderdaad weer prima. Ook ik hoop dat KPN met een goede oplossing komt voor dit probleem het is jammer dat je als klant van KPN niets hoort en ziet vanuit hun kant terwijl dit toch wel een groot probleem was.

Gr en dank,

Brianman

Hallo Touchscreenfoot,

Bedankt voor de informatie het werkt inderdaad weer prima. Ook ik hoop dat KPN met een goede oplossing komt voor dit probleem het is jammer dat je als klant van KPN niets hoort en ziet vanuit hun kant terwijl dit toch wel een groot probleem was.

Gr en dank,

Brianman

Ze zouden minimaal iets op hun website moeten zetten! Veel beter zou zijn als ze al hun klanten een emailbericht zouden sturen.

Dat is dan pas klantgericht bezig zijn. Ik ben nu andere halve dag bezig geweest met hun probleem.

Groeten Rob

Laatst bewerkt:
Bedankt !!!!!!!!

Touchscreenfoot, bedankt. Ebay opent weer.
Kan ik de instelling zo laten staan, of moet ik de DNS weer terugzetten op automatische toewijzing?

@paulg
Zoals Wim al aangaf, selecteer je verbinding: LAN indien bedraad en anders draadloos.
Klik daar rechts op en dan eigenschappen kiezen. TCP/IP staat (bij mij) onderaan in de lijst onder 'Cliënt voor MS netwerken'

Bedankt,Nanette,alles doet het weer.Ik sluit me trouwens aan bij de vraag van mijn voorganger,of je deze instelling zo kunt laten of weer moet resetten als KPN zijn zegenrijk werk heeft gedaan.

@pemade en paulg

Ik ben van plan om over een weekje of zo DNS weer op automatisch te zetten (na eerst het nummer te hebben opgeschreven natuurlijk) om te kijken of de boel inmiddels gemaakt is. Niet omdat ik precies weet wat ik dan aan het doen ben, maar omdat het nou eenmaal zo stond . . . :o

@pemade en paulg

Ik ben van plan om over een weekje of zo DNS weer op automatisch te zetten (na eerst het nummer te hebben opgeschreven natuurlijk) om te kijken of de boel inmiddels gemaakt is. Niet omdat ik precies weet wat ik dan aan het doen ben, maar omdat het nou eenmaal zo stond . . . :o

Zoiets was ik idd ook van plan,maar ik vroeg me af of het uberhaupt kwaad kon bij het oproepen van andere sites.

Bij mij lukt het niet, doe ik iets fout of werkt het gewoon niet?

Ik ben dan bij de volgende DNS-serveradressen gebruiken:
Voorkeurs-DNS-server: 208.67.222.222

Nou, dat heb ik dan ingevuld, ik druk op OK. Ik probeer Hotmail te starten maar het gaat nog steeds niet. Is het zo dat ik de computer opnieuw moet starten of hoort het te werken? Heeft iemand hier antwoord op?

Bedankt,
Annika

Nee, opnieuw opstarten is niet nodig. Heb je wel het goede netwerk geselecteerd (LAN of draadloos)? Zou in XP/ME/98 gewoon goed moeten werken.....
Of heb je Vista - ik weet niet of en hoe het in Vista werkt

Bij mij lukt het niet, doe ik iets fout of werkt het gewoon niet?

Ik ben dan bij de volgende DNS-serveradressen gebruiken:
Voorkeurs-DNS-server: 208.67.222.222

Nou, dat heb ik dan ingevuld, ik druk op OK. Ik probeer Hotmail te starten maar het gaat nog steeds niet. Is het zo dat ik de computer opnieuw moet starten of hoort het te werken? Heeft iemand hier antwoord op?

Bedankt,
Annika

Had ik ook net bij het instellen ,zat ook met die vraag,ben wat andere internetadresjes gaan bezoeken,en probeerde het later weer .Toen lukte het wel,dus zonder opnieuw op te starten.Overigens ,Ebay werkte wel meteen.

Laatst bewerkt:
open DNS-server

Moet ik deze handmatige instelling na verlooop van tijd weer op automatisch terugzetten?
En wat is/doet zo'n zgn. 'Open DNS-server'?

gr. Theo

:)

wauw mensen... tnx voor de tip!! na 2 dagen uren en uren te hebben gezwoegd op mn pc lukt het met deze simpele handeling om weer op hotmail etc te komen!! Wat een opluchting zeg!
Heb talloze sites bezocht om een oplossing te zoeken, alle soorten spyware en virusscanners erover gehaald.
Moet ik deze dingen weer terugzetten als kpn weer oke is?
bedankt in elk geval, ben superblij!!

Ik heb zowel in de internetverbindings instellingen als in de router de dns server op208.67.222.222 gezet, maar nog steeds laden de ebay pagina's niet.
Doe ik iets fout?

Jeroen

ps ik blijk nu alleen het probleem nog met ebay te hebben, hotmail en apple.com werken wel weer.... :S

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan