Ik heb gebruik Syncbackfree (8.5) als mijn back up programma. Ik maak daarbij Backup's van voor mij belangrijke directories die ik niet op een andere wijze terug kan zetten.
Dat houdt in dat ik veel verschillende backup's maak ook met verschillende frequenties.
Nu krijg ik bij een paar van die backup's een foutmelding waardoor de backup wordt afgebroken. Deze is steeds dezelfde in de logfile :
Afgebroken : Door gebruiker afgebroken of de maximale tijdslimiet van het profiel werd bereikt.
Kritische fout : Scannen van bestanden is mislukt: The user aborted the request to insert a new disk (or no InsertDisk event was implemented). (517) (Bestemming)
Niet kritische fout : 1
Nu gebruik ik een NAS (Buffalo Linkstation in raid configuratie) voor de backup waar nog ca. 360 GB vrij is en bij andere directories die ik wil back-uppen krijg ik die fout melding niet. In totaal lukken op die manier een tweetal backups niet beide backups naar een gecomprimeerde file. Andere gecomprimeerde files gaan goed. Het kan ook niet komen door ruimte gebrek op een schijf of partitie want de problemen gebeuren op een verschillende partitie met een duidelijk verschil in vrije ruimte. Ook de andere partities hebben een behoorlijke vrije ruimte. Het programma draait onder Windows 10 als administrator en de betreffende directories zijn gebruikers directories. Het probleem trad al op in versie 8.0 Ik hoopte dat het al opgelost zou zij bij de laatste upgrade.
Dat houdt in dat ik veel verschillende backup's maak ook met verschillende frequenties.
Nu krijg ik bij een paar van die backup's een foutmelding waardoor de backup wordt afgebroken. Deze is steeds dezelfde in de logfile :
Afgebroken : Door gebruiker afgebroken of de maximale tijdslimiet van het profiel werd bereikt.
Kritische fout : Scannen van bestanden is mislukt: The user aborted the request to insert a new disk (or no InsertDisk event was implemented). (517) (Bestemming)
Niet kritische fout : 1
Nu gebruik ik een NAS (Buffalo Linkstation in raid configuratie) voor de backup waar nog ca. 360 GB vrij is en bij andere directories die ik wil back-uppen krijg ik die fout melding niet. In totaal lukken op die manier een tweetal backups niet beide backups naar een gecomprimeerde file. Andere gecomprimeerde files gaan goed. Het kan ook niet komen door ruimte gebrek op een schijf of partitie want de problemen gebeuren op een verschillende partitie met een duidelijk verschil in vrije ruimte. Ook de andere partities hebben een behoorlijke vrije ruimte. Het programma draait onder Windows 10 als administrator en de betreffende directories zijn gebruikers directories. Het probleem trad al op in versie 8.0 Ik hoopte dat het al opgelost zou zij bij de laatste upgrade.