Foutmelingen

Status
Niet open voor verdere reacties.
HET WERKT! HULDE, HALLELUJAH!!!

Bennie:
In apparaatbeheer de installatie van de VIA Bus ongedaangemaakt.
Er stond ook nog SCSI- en RAID controllers/VIA bus masters IDE drivers met een waarschuwingsrondje met uitroepteken. Deze heb ik ook uitgeschakeld.

Na reboot de mededeling gekregen dat de nieuwe hardware is geinstalleerd.

En zowaar, de wizard blijft weg. Fantastisch.

Pasja:
Je verwijzing naar de link die adviseerde om het desktop.ini bestandje te verwijderen was ook perfect.
De mededeling blijft weg.

Er blijven nu nog twee dingetjes.
-Uit de systeemkast blijft er af en toe een waarschuwingssignaal komen: Pioew!!!

-De DVD doet het nog niet.
WIN DVD 200 geinstalleerd, maar de schijf lijkt niet te willen opspinnen.
Als ik het programma sluit, krijg ik de mededeling dat 'het programma niet reageert' en dat Microsoft daar een rapport van wil ontvangen...

De Helpdesk is dichterbij dan gedacht wordt:D :D :D

Wat bedoel je met dat signaal? Hoor je dan gepiep ofzo?

En in het foutmeldingsscherm zit volgens mij ook een knop met "Details". Wat staat daarin?

Groetjes,
Bennie

Het is een geluidsignaal zoal je ook wel een hoort als iemand een sms-ja ontvangt: Pieoew!!

Over de DVD
Details over de foutmelding:
Handtekening van de melding
szAppName: WinDVD.exe szAppVer:1.0.0.1
szModName:hungapp
szModVer: 0.0.0.0. Offser: 000000000

Toegevoed aan inhoud:
WinDVD.exe.mdmp
appcompat.txt

Ik ontvang nooit sms-jes:eek: :eek: :eek:

Komen die geluiden zomaar? Of ben je dan iets specifieks aan het doen? En hoe vaak gebeurt dat?

Bij die foutmelding: staat daar niet "Module" bij? Kijk anders ook nog in het logboek van XP:
configuratiescherm\systeembeheer\logboeken\systeem; in het rechter scherm zie je rode rondjes met een wit kruisje. Als je daarop dubbelklikt krijg je ook details te zien over de foutmelding.

Groetjes,
Bennie

Ik ontvang ook niet zoveel sms-jes. Maar de hier aanwezige jeugd downloadt 'ringtones'. En daar zitten geluiden bij die lijken op het signaal uit mijn systeemkast: kort en heftig. PIEOEW!!
Dat er uit de systeemkast geluid komt vind ik al bijzonder. Meestal gebeurt dat als er iets aan de hand is dat niets met een gebruikersapplicatie te maken heeft. Het doet zich ook willekeurig voor. Misschien heeft het niets te betekenen. Maar ook dan blijft het een enigma.
En het doet zich na de herinstallatie voor. Laten we zeggen een a twee keer tussen het starten en afsluiten van de comp.

Over de foutmelding: In de beschrijving vind ik:
Beschadigd blok in apparaat \Device\CdRom0.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Ik zou die DvD-speler verwijderen uit apparaatbeheer en opnieuw opstarten. Krijg je die melding bij elke CD of DvD?

Groetjes,
Bennie

DVD speler uit apparaatbeheer gewist.
Maar hij leest na herstart nog geen DVD...
CD's lezen gaat prima.

Overigens: al een tijdje geen signalen meer uit de systeemkast gehoord.

Opgelost!

Bennie,
Voor het eerst iets in het register aangepast. Ik heb geen idee waarmee ik bezig was maar het resultaat mag er zijn.
(Wat is toch in hemelsnaam een 'tweak' en bestaat er iets als een site met computerles voor dummies?)
DVD draait nu gelukkig weer als vanouds.
Helpmij vrijwilligers, jullie verdienen een Fanta!

Mega bedankt voor jullie hulp.

Mark

een tweak is eignelijk niets anders dan een "aanpassing" in Windows.

Het enige verschil tussen tweaken en een aanpassing die je zelf in de menus's van Windows met je muis kan aanklikken / veranderen, is dat een tweak veelal door een teksttuele aanpassing in het register moet worden verricht -> kennis voor nodig van register(sleutels) dan wel je gebruikt een programmaatje waarin je bepaalde opties kan aanklikken, waarna dat programmaatje voor jou in het register de teksttuele aanpassing verricht.

Zo is bijv. TweakUI een heel leuk programma voor Windows (XP) om Windows te tweaken. Het merendeel is niet van "levensbelang" maar wel grappig. Voorbeeld: Ik heb op mijn bureaublad van XP allemaal snelkoppelingen staan die bepaalde progjes of bestanden openen. Normaliter krijgen snelkoppelingen het bekende "pijltje" om als zodanig "herkenbaar" te zijn als snelkoppeling. Met TweakUI heb ik ingesteld dat elke snelkoppeling ZONDER dat stomme pijltje geplaatst moet worden.

Maar pas op met progjes als TweakUI. Je kan in je enthousiasme ook tweaks uitvoeren die je systeem instabiel maken en die je later met het progje niet meer kan "untweaken".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan