Foutmleding Defragmenteren in Win98

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diamond

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2001
Berichten
684
Groot probleempje... toen ik mijn harde schijf wilde formatteren (dus niet defragmenteren) kreeg ik een melding dat de schijf beschadigd is en niet geformatteerd kan worden. Ik ging daarna schijfcontrole zijn werk laten doen maar die zei het volgende: (zie afbeelding)

fout.jpg


Wat is er aan de hand? Is letterlijk me harde schijf kapot. Dus de harde schijf dat in me pc kast zit en is het niet meer op te lossen? Of is het een softwarefout? Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Ik kan niet meer defragmenteren (begint steeds opnieuw en geeft dezelfde fout) en formatteren lukt al helemaal niet.

Verder werken me programma's gewoon prima, heb nergens last van.

Gr, diamond
 
Hoi,

Hmm... Uitgebreide test uitvoeren...

Waarschijnlijk geeft ie een melding dan of je de sectoren wilt omzetten naar bad cluster en uit wilt sluiten voor verder gebruik..

Aangezien je toch gaat formateren, komt het erop neer dat je een klein gedeelte van je HD niet meer kan gebruiken...

En aangezien het direct bij formatteren al wordt aangegeven lijkt het me de MBR gedeelte te zijn.. die een foutje bevat...

Maar probeer eerst maar de uitgebreide test...

Groetjes, Anne
 
Geplaatst door DjViper
Hoi,

Hmm... Uitgebreide test uitvoeren...

Waarschijnlijk geeft ie een melding dan of je de sectoren wilt omzetten naar bad cluster en uit wilt sluiten voor verder gebruik..

Aangezien je toch gaat formateren, komt het erop neer dat je een klein gedeelte van je HD niet meer kan gebruiken...

En aangezien het direct bij formatteren al wordt aangegeven lijkt het me de MBR gedeelte te zijn.. die een foutje bevat...

Maar probeer eerst maar de uitgebreide test...

Groetjes, Anne

Dat is het hem, het defragmenteren begint steeds opnieuw. (terwijl naar mijn weten alles uit staat) Ken ik niet in veilige modus defragmenteren? Was toch f8 tijdens opstarten ofzoiets?
 
zo blijf defragen dus jaren duren hoor.
veilige modus is het beste om dat te doen.
probeer eens dit.

f8 na bios scherm kies dan dos even type dan in
scandisk enter.

dan als dat klaar is reboot en druk ff weer op f8.
kies dan voor veilige modus in dien,
nederlandse win98.

in normaale stand blijf er toch altijd dingen aktief die,
defragen tegen houden

greets
 
Als je zoals je zelf schrijf je programmas nog werken ,zou ik eerst maar eens een backup van je belangrijkste data maken!!!
Defragmenteren heeft in eerste instantie geen zin!, je zal eerst de fouten er uit moeten halen .
Doe eerst wat Virtuosa zegt! En probeer daarna Format


Hint ! koop een andere HD want welke je nu hebt gaat steeds verder kapot.
 
Misschien heb je er nog garantie op je schijf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan