foutmnelding xp opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nebelwerfer

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2003
ik wou een oude harde schijf van mij 40 gigabyte wat gevevnes overkopieren naar me 160 gigabyte die perfect liep, die oude moet wel een beetje brak zijn geweest want hij gaf zo nu en dn rare foutmeldingen aan. iets met i/o of 1/o of io/0 aan. en ong een paar. toen ik aan het koperien was kwam er een blauw scherm. toen heb ik de oude hd eraf gehaald ik dacht straks gaat het mis dus eraaf die hdd 40 gig. toen ging ik rebooten kwaam er een zwart scherm met een tekst van ongveer 4 regels. hij zegt dat ik een bestand genaam sytstem32hall.dll ofzoiets moet herinstaleren.

wie kan mij helpen
alstublieft

a. stond op die oude hd je windows niet op?
b. als je nog een blauw scherm krijgt, vertel dan eens netjes wèlke foutmelding je precies krijgt? (ik bedoel hier iets als: Stop 0x0000000A en de dingen erachter

op dei 40 ging staat geen windows op

ik zit nu wel op een windows versie op een 20 gig die ik er oo in heb zitten maar die loopt prima altans alleen windows met internet en msn, die ik ook al wou gaan verwijderen.

ik heb die 40 eruit gehaald. en het blauwe sherm kwam maar een keer. en nu telkens kan ik bij het opstarten keizen welke keuze ik maak tussen de 2xp versies, deze waar ik nu op zit, waar ik zo gauw mogelijk weer vandaan wil. of die andere waar ik naartoe wil en waar hij die foutmeldnig geeft.

kan het volgedne bestand niet laden
omdat het kan zijn dat het beschadigd is
system32hall.dll
installeer het bestand onieuw

daat staat er in het zwarte scherm

Als je een hall.dll-bericht krijgt, wijst dit meestal op een ontbrekend of slecht OS (windows of dergelijke)

Je hebt blijkbaar een dualboot met twee schijven/partities die elk een windows bevatten.

Je kan kiezen tussen twee windows: over welke windowsen gaat en op welke schijf/partitie staat elk?

Trouwens: ik zie de hele vraag nog niet achter jouw bericht: wat wil je eigenlijk bereiken / waar wil je toe komen?

ik heb nu

20 gig zit ik op windows, alleen internet en msn.
160 gig met windows allemaal vol met belangrijke documenten voor werk etc. daar wil ik in. en dat lukt me niet door die foutmelding.

Doe dan gewoon een herstelinstallatie van je xp: een nieuwe xp over de oude heengooien:
gewoon even je winXp cd erin stoppen. Kiezen voor windows installeren. Dan vraagt ie om een nieuwe installatie of een upgrade/update. Die laatste moet je dan hebben
(45min werk, je progjes & spellen hoef je niet opnieuw te installeren - je windows-updates echter wèl!).

hallo,

ik heb checkdisk uitgevoerd dat duurde 1,5 uur en toen zag ik wel de data van me 160 gig. en toen heb ik de wind xp cd erin gedaan en xp opnieuw gereinsteerd. (40min). maar hoe kan ik dan de windows van die 160 gig opnieuw installen. want hij vroeg niet op welke schijf ik het wou reinstaleren. (ik kan niet in de windows komen van die 160)

mvg

Merten

Nebelwerfer: 'k heb dit van een collega van mij:

Opstarten met cdrom van XP
Dan ga je daar naar de recovery console
Je krijgt dan de mogelijkheid om als administrator in te loggen (wachtwoord ingeven natuurlijk) en dan krijg je de keuze om op te starten met je 160GB-windows. Die kies je en je krijgt dan een soort dos-scherm.

Hierin typ je bootcfg /rebuild (vergeet de spatie niet ! )
en je entert gewoon.
En je probleem is opgelost!

Nota: volgens mij moet die spatie nà de / staan, maar mijn collega zegt van ervoor. Als het niet werkt met de spatie ervoor, probeer dan even met bootcfg/ rebuild

Veel succes!

Dat wachtwoord moet je opgeven helemaal in het begin dat je windows aan het installen bent.
De meesten laten het gewoon blanco en gaan gewoon verder.
Als jij geen wachtwoord (meer) weet , probeer dan gewoon met het veld blanco te laten en te enteren. Als je bij het installen wèl een wachtwoord zou opgegeven hebben zal hij beginnen zeuren en anders niet.

veel succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan