Foxconn G41MX 2.0 (foutcode) Pieptoon betekent???

Status
Niet open voor verdere reacties.

niksen

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2004
Hallo

een maatje van mij heeft een Foxconn G41MX 2.0 moederbord en als je de pc aan zet gaat hij aan en geeft hij 1 x een pieptoon en gaat vervolgens uit om vervolgens na 3 sec weer aan te gaan weer 1 pieptoon en dan weer uit

ik heb de manual opgezocht gelezen maar ik kan niet vinden wat deze (foutcode)pieptoon inhoudt

ik heb al van alles geprobeert zo als ander geheugen andere hdd enz maar jah kan niet uin de bios komen dus jah zeg het maar

kan iemand mij helpen

Alvast bedankt!

Dit moederbord is voorzien van AMI bios en 1 piepje bij AMI betekent een geheugen (Dram) probleem. Als er 2 reepjes inzitten, probeer het dan eens afwisselend met de ene en dan de andere. Het feit dat je geheugen hebt gewisseld wil nog niet zeggen dat het niet aan het geheugen zou kunnen liggen. De mogelijk bestaat dat het vervangen geheugen niet 'werkt' op deze machine en derhalve het 1 piepje blijft.............

Laatst bewerkt:
er zit 2 x drr2 1024mb 800mhz in ik heb geprobeerd met 1 er uit blijft zelfde probleem toen de andere alleen er in er in probleem blijft dus zullen nu bijde ram stripjes stuk zijn lijkt me merkwaardig maar zeg niet dat het niet kan

eens kijken als ik erens nog een oude ram heb liggen die ik ff kan proberen

ff de clear CMOS jumper omgezet bios gereset en nu geen piep meer maar nu weer opzoek naar beeldscherm enz

Zou het kunnen dat het bios ooit is getweakt (MEM-settings veranderd?)

Zou kunnen maar doet het weer nu weer win.opnieuw instaleren Status :Opgelost kan status niet op telefoon veranderen

Thx people

Dan vermoed ik dat het 'baasje' met de timings heeft gekl**it waardoor het geheugen niet meer werkte zoals het zou horen. Is dat nog even te checken bij het 'baasje' van de machine, ik ben namelijk best welk benieuwd? Jouw 'reset' betekent dat het bios is gereset naar instellingen waarop het altijd zou moeten werken, mét daarbij dan de logische gevolgtrekking dat de settings veranderd waren?

Laatst bewerkt:
Idd hij heeft vast iets veranderd waar hij vanaf moest blijven maar hij doet het weer en doar giet ut om

nogmaals bedankt voor jullie snelle reacties XD

En nu maar hopen dat de bouwer van de machine het bios niet getweakt had naar bepaalde instellingen op basis waarvan de machine sneller / beter werkte. Met het resetten werkt het dan misschien wel weer, maar alle tweaks, behorende bij de specifieke hardware, zijn ook verdwenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan