Foxconn moederbord SiS 6627 MA

Status
Niet open voor verdere reacties.

joopduke

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2007
Heeft iemand ervaring met een Foxconn moederbord SiS 6627 MA?

Ik heb er een aantal problemen mee.

Als ik in de BIOS wil komen kan ik mijn USB toetsenbord niet gebruiken. Ook de USB muis werkt niet snel wat weer een probleem geeft als ik van een CD of DVD wil opstarten

Heb regelmatig blauwe schermen

Als ik bepaalde software installeer dan veranderen de instellingen van Windows zoals de achtergrond kleur van het buroblad en de gekozen achtergrond.

Kent iemand deze problemen? Of nog liever weet iemand een oplossing.

Nadere systeem informatie zie bijlage

Joop

Bijlagen

• moederbord 1.gif
    moederbord 1.gif
    34,7 KB · Weergaven: 41
Ik denk eerder dat je een driver probleem hebt dan een moederbord probleem

Bedankt. Is er een manier uit te vinden welke driver dat dan zou moeten zijn?

En is dan ook het probleem met de muis en het toetsenbord opgelost?

Ik denk eerder dat je een driver probleem hebt dan een moederbord probleem

Begin eens om te kijken of er in apparaatbeheer ergens gele uitroeptekens en/of uitroeptekens staan

Nee geen vraagtekens en geen uitroeptekens.

Had overigens alle spullen ook op mijn vorige computer in gebruik en daar had ik geen problemen. (Ik bedoel zaken als het toetsenbord, muis, camera, PDA, webcam, externe USB drive etc, etc

Staat ondersteuning voor USB toetsenbord/muis in de bios op enabled?

Hoi,

Heb alle drivers laten bekijken en updaten. 3 konden vernieuwd worden. Desondanks weer een blauw scherm. Heb er een foro van gemaakt en zal ik zo uploaden.

Hoop nog steeds op een oplosing.

Joop

PS: hoop dat het leesbaar is

Bijlagen

• Blauw scherm 1.gif
    Blauw scherm 1.gif
    87,9 KB · Weergaven: 70
Hoi !

Inderdaad een driver-probleem, mogelijk van je muis/toetsenbord.

Ik kan het gedeelte: Technische ondersteuning: en de twee regels daaronder niet goed lezen, anders waarschijnlijk een meer precieze aanduiding van de fout.

Greetz,

Harry.

Om de foto te kunnen sturen moest ik 'm heel klein maken. Ga straks proberen de zinnen die jij bedoel uit de foto te halen. Ben daar geen ster in maar met Irfanview ga ik het proberen.

Denk je dat het een Foxconn probleem is of het probleem van muis en/of toetsenbord?

=Harry Snor;2062364Ik kan het gedeelte: Technische ondersteuning: en de twee regels daaronder niet goed lezen, anders waarschijnlijk een meer precieze aanduiding van de fout.
Harry.

Laatst bewerkt:
Foto aangepast gevraagde regels leesbar

Het viel mee. Denk dat het nu leesbaar is.

Alvast bedankt!

Joop

Bijlagen

• Blauw scherm 2.gif
    Blauw scherm 2.gif
    93,2 KB · Weergaven: 54
Het lijkt er inderdaad op dat dat de boosdoener is.
Welke drivers gebruik je er voor??

Verwijder de drivers eens van die Netgear en haal deze dan helemaal uit je computer.

Daarna opnieuw de nieuwste drivers installeren en dan de stick er weer in, als het even kan in een andere USB poort.

Misschien ook handig om met Driver Cleaner: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=745

eerst alle eventuele oude driver resten te verwijderen voordat je opnieuw installeert

Ik gebruik de driver die bij de stick zit. Probeer op dit moment bij Netgear een nieuwe driver te downloaden maar dat lukt niet. Hebben een vreemde download manier via de rechter muisknop, en dan krijg ik de melding dat er te veel informatie van de server komt. Ken deze manier alleen om een plaatje op te slaan niet voor een file....

Maar probeer het verder

Bedankt

Het lijkt er inderdaad op dat dat de boosdoener is.
Welke drivers gebruik je er voor??

Geef eens even volledige naam en type van die USB dongle

Bedankt! Heb 'm binnen en ga met je instructies aan de gang! Je hoort van mij.

Joop

Ben ik weer.

Heb het door jou opgegeven programmatje naar me toe gehaald maar ik zie bij de drivers niet de WPN 111 staan... Wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan