FPS probleem met CPU?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Drivers van de nieuwe videokaart ook geïnstalleerd?

die processor is krachtig genoeg dus daar kan het niet aan liggen

Zoals gezegd: aan de hardware zou het niet moeten liggen in deze, die is behoorlijk goed op elkaar afgestemd. Dan lijkt het meer op een kwestie van de drivers.

Als het updaten van de videokaartdrivers niet helpt, installeer die van je moederbord (beginnende met die van de chipset) eens opnieuw.

De AMD all in 1 driver bevat die van je chipset ;)

Hij is trouwens ook aardig warm terwijl ik alleen aan het browsen ben(65 graden).

Ik ga even daar op in aangezien jij zegt dat jouw broer hetzelfde heeft maar wel goeie FPS.
Hoe warm wordt deze CPU tijdens het gamen? Ik denk dat hier namelijk het probleem zit.
Als je CPU te warm wordt gaat hij zichzelf terugklokken (hij throttled zichzelf) waardoor je prestaties verliest.

Hoi,

Dat begint toch aardig oog te worden . heb je zijn kaart al eens bij jouw geprobeerd en andersom ook?

Hoi,

Dat begrijp ik maar de insteek van je vraag is toch het verschil in fps

Hoi,

de quote is niet nodig hoor, daarom mijn vraag wat als je de videokaart bij hem probeert en die van jou bij hem en jou kaart is alleen bij hogere resolutie beter hoor tenminste als het om de 4 gb gaat of ook een andere snelheid

ik ben egt nieuwsgierig geworden kan je foto maken van je systeem ben benieuwd wat voor een systeem je hebt

Wat wel relevant is, is de te hoge temperatuur. Welke koeler heb je er op zitten?

cpu koeler draait zeke langzaam en koelpasta moet ff gesmeerd worden lekker schoon gemaakt worden of kijk even of je systeem schoon genoeg is van binnen als het stoffig is kan dat de oorzaak zijn of weer niet :p

welke cpu koeler heeft je broer dan want krachtig processor heb je wel en als je zware games wilt draaien is deze cpu koeler zeker niet genoeg dan is het ook logisch dat die zo warm wordt en settings van je games moet je niet op high spelen zo belast jij je processor ook amd fx 8120 had ik ook het is een 3,1 ghz processor als je op high kwaliteit speelt dan is het zeker logisch dat dienzo warm wordt

Laatst bewerkt:
Het kan zijn dat de koeler niet helemaal goed gemonteerd is of dat er te veel of juist te weinig pasta gebruikt is. In ieder geval een goed iets om morgen te bekijken.

(Teveel opgehoopt stof zorgt overigens ook voor te hoge temperaturen, ik weet niet of je daar al naar gekeken had? )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan