• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

frafiek opmaak afhankelijk van cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansaplast

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2011
Hoi allemaal,
Heb honderden topics doorgespit maar kan de oplossing niet vinden voor mijn vraag.

Is het mogelijk dat bij een gestapelde kolomgrafiek (horizontaal) de kleuren van de kollommen in de grafiek automatisch de zelfde kleur krijgen als de cel waar de gegevens van afkomstig zijn.

Dus zeg maar een voorwaardelijke opmaak van de reeks in de grafiek.
Cel waar de gegevens uit komen is een meerkeuze lijst waarin elk item een andere kleur heeft. die kleur zou dan overgenomen moeten worden in de grafiek.
Graag hulp bij deze.
gr
Hans

Ik heb deze file al bijna helemaal klaar maar het lukt me niet om in de grafiek de kleur automatisch over te laten nemen door de gekozen cel rechts naast de grafiek.
de onderst twee grafieken zal in na een oplossing aanpassen aan de bovenste.
Hoe moet ik een bestand bijvoegen, krijg dit niet voor elkaar

Als je file kleiner is dan 100 kb kun je hem toevoegen via Beheer bijlagen
(dat staat onder Reactie plaatsen)

Dat is het nou net, die file is te groot. Ik ben nog maar een paar dagen lid van dit forum en moet nog wennen.
Ik ga een nieuw filetje aanmaken waarin duidelijk is wat ik graag wil.
Zal wel morgen worden voor dat ik dat geregeld krijg.
Alvast bedankt voor uw aandacht.
Gr
Hans

Grafiek

Ik zou graag willen weten of het bestandje goed te openen is. Ik twijfel in deze.
Graag reactie.
Hans

Ja, je excelbestand is goed te openen.
Ik zal vanavond naar de vraag kijken.

Grafiekopmaak

Hoi Piet,
Alvast dank voor je meedenken en aandacht. Zoals je ziet in die file ligt het nogal gecompliceerd. Ik doe dit als vrijwilliger voor een handboogsportver.
Het competitieschema is zo ingewikkeld dat ik me wel moest wenden tot deze noodgreep om een grafiek te gebruiken om iets inzichtelijk te maken.
Niet alle clubs die deelnemen aan deze comp. hebben allemaal even veel banen ter beschikking zodat een comp. ronde verdeeld moet worden over meerdere locaties. om goed te kunnnen zien wat wel en niet kan probeer ik deze sheet te maken zodat die elk jaar opnieuw gebruikt kan worden.

De kleur van de diverse klassen wil ik graag telkens terug laten komen zodat ook de digibeten onder ons in een oogopslag kunnnen zien waar en waneer ze moeten sporten. Ook niet elke club heeft op de zelfde dag hun sportdag wat het nog ingewikkelder maakt en dan hebben we het nog maar niet over de sporters die niet in een team zitten, en junioren en aspiranten. die zijn in deze sheet nog niet meegenomen maar als je iets klaar kan krijgen met die kleur in die grafiek dan kan ik zelf hiermee weer ander mogelijkheden verzinnen.
gr
Hans

Ik snap er niets van !
Het ziet er zeer complex uit.
Mijn voorstel zou zijn: Geef een eenvoudige uitleg van de werking en een schematische weergave van wat je wilt laten zien (handschets in paint of zo).
Tip: Een goede vraagstelling is het halve antwoord.
Op je vraag over conditionele kleurgeving: Dat kan volgens mij niet.
De enige oplossing die ik zou kunnen bedenken is d.m.v. VBA een grafiek te genereren en daarbij in de programeercode de kleuren laten bepalen.

Grafiek

Best Piet,
Dank voor je aandacht. Het is inderdaad zeer complex en dit is nog lang niet alles.
Maar ik heb een ander idee om het werkend te krijgen. Volgens mijn moet er niet gewerkt worden met een grafiek maar met wat VBA code. Ik heb een bestandje bijgevoegd hoe het er uit zou kunnen zien. Als het voorbeeld werkend te krijgen is in VBA dan zou dat de oplossing zijn. Ik weet dat de vraagstelling onduidelijk is maar het is ook niet zo eenvoudig uit te leggen. Daarom beperk ik me nu maar met dat voorbeelbestandje waar gebruik gemaakt wordt van VBA. Deze heb ik overigens een paar maanden geleden gevonden op het internet maar weet echt niet meer waar.
Hoop dat je hier wel iets mee kan.
Gr
Hans

Bijlagen

Gekleured cellen

Hoi Thoralf,

U bent voor mij een held waarmee ik Piet niet tekort wil doen, ook die wil ik hartelijk danken voor de tijd die er in gestopt is om dit probleem op te lossen. Het werkt nu schijnbaar via een formule. Hier heb ik al twee dagen op zitten zwoegen maar kreeg het niet voor elkaar. Thoralf is het dus wel gelukt en hiervoor heel hartelijk dank namens heel veel mensen in de handboogsport. Met deze sheet als voorbeeld kan ik een mooi wedstrijdschema in elkaar zetten zodat het via kleur duidelijk is wie waar en wanneer naar een wedstrijd moet in welke ronde. Zoals Piet al schreeft "het is complex"
En dit kan ik alleen maar beamen. Ik hoop op dit forum ook zelf nog anderen van dienst te kunnen zijn. Ben bijna dagelijks hier te vinden voor een of ander dus dat zal wel komen. Nogmaal hartelijk dank en dit topic kan als opgelost worden gemarkeerd.
Gr
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan