Frame in een frame

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tibau

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2004
Misschien een rare vraag maar hoe kan je een frame in een frame plaatsen. Ik heb dus een eerste frameset gemaakt met een verticale menustructuur.
Een van de onderdelen heeft echter nog meerdere onderverdelingen. Hiervoor heb ik een tweede frameset gemaakt maar met nu een horizontale menustructuur.

Ik heb een menuknop in de eerste frame gelinkt aan de tweede frameset en target ingesteld op mainframe.
In de tweede frameset probeer ik ook een menuknop te linken en target is ook hier mainframe.

Als ik nu de test doe en op een HORIZONTALE menuknop klik krijg ik wel de gelinkte pagina te zien maar verdwijnt de menustructuur. Bedoeling is dus dat zowel de verticale als horizontale menu's blijven staan.
Zit er al gans de dag op te zoeken maar vindt geen oplossing.

Hopelijk hebben jullie een prachtig idee.
Merci

Je kunt net zoveel frames invoegen als je wenst.

Evenwel: let goed op de namen welke je geeft aan de frames.
En target main kan natuurlijk niet, dit omdat hier een frameset inzit.

Geef anders je frameset of de url.

Beste Peter,

Als ik de tweede frameset (met de horizontale menuknoppen) afzonderlijk open, lukt het wel. Als ik echter via de eerste frameset ga, verdwijnen de horinzontale menuknoppen.
Zij moeten dus een afzonderlijke naam hebben?

Ja.
Je hebt toch niet twee keer "main"

Maak even een tekeningetje van je frames, zet er de namen bij, dan heb je meer duidelijkheid en kun je zo de juiste target vinden.

Beste Peter,

Als ik de tweede frameset (met de horizontale menuknoppen) afzonderlijk open, lukt het wel. Als ik echter via de eerste frameset ga, verdwijnen de horinzontale menuknoppen.

In bijlage kan je een ZIP bestandje terugvinden met de eerste en tweede frameset en alle buttons. Hopelijk krijg je het goed open. Ik heb al geprobeerd een nieuwe frameset te maken en een andere naam te geven aan de frames.
Maar die verschijnen dan niet bij Target bij het linken.

alleszins bedankt voor je hulp

Bijlagen

Neen, ik heb maar één maal Main staan.
En ook als ik een nieuwe frameset maak en die andere naam geef dan main dan verschijnt die niet bij target bij het linken.

Overzichtelijk is anders.
Geef te herkennen namen aan je frames en je pagina's.
leftframe zou ik nav noemen en de file nav.html omdat dit het navigatiemenu is.

Toch twee keer dezelfde naam in de twee framesets:
name="topFrame"
<frame src="Spector.html" name="mainFrame" id="mainFrame"

Algemene informatie4.html" name="topFrame" scrolling="No" noresize="noresize" id="topFrame" title="Logo" />
<frameset rows="*" cols="249,*" framespacing="0" frameborder="no" border="0">
<frame src="Algemene informatie3.html" name="leftFrame" scrolling="No" noresize="noresize" id="leftFrame" title="Menu" />
<frame src="Algemene informatie2.html" name="mainFrame"

Ik weet het, het is niet echt meer overzichtelijk.
Is ook de eerste keer dat ik met Dreamweaver en frames werk, dus is het nog een beetje gewoon worden voor mij.

Maar zelfs als ik de namen van de tweede frameset verander, krijg ik die niet bij Target.
Hoe komt dit dan?

Ik heb de eerste frameset volledig opnieuw gemaakt met volgende namen:
Top Frame --> Logo
Left Frame --> Nav
Main Frame --> Inhoud

Namen webpagina's:
Logo.html (topframe)
Nav.html (leftframe)
Inleiding.html (mainframe)

Als ik nu de buttons uit nav.html wil linken krijg ik bij target volgende opties:
_blank
_parent
_self
_top
Mainframe
leftframe
topframe

Moet daar dan niet Logo, nav en inhoud (bij)komen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan