frame-lag tijdens guildwars 2 beta

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem 2

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2008
--------------------------------------------------------------------------------

Hallo, mijn zoon heeft het spel guildwars 2 en tijdens de beta werkte het niet zowel op zijn pc als op zijn laptop. pc is 3 jaar oud en laptop 1 jaar ( nieuwste ASUS toen).
op de pc heeft hij er minder last van dan als op de nieuwere laptop, het beeld wil wel eens kort blijven hangen.
het cpu blijft op de laptop rond de 30-40% hangen en op de pc rond de 80-90%.
ik heb het programma SIW op allebei geinstalleerd zodat ik alle gegevens bij de hand heb als iemand hierom vraagt.
Waar ligt de frame-lag aan en kan iemand me dan vertelllen of en hoe ik de pc kan upgraden als dit iets uitmaakt??.

willem 2

lage fps (frames per second) bij games komen bijna altijd voort uit dat de game te zwaar is voor de pc/laptop.
vooral de games van de laatste 2 jaar ofzo vragen steeds meer echt serieuse hardware om nog gespeeld te kunnen
worden (maar ze zien er dan ook fantastisch uit).
dus hoogstwaarschijnlijk zijn de laptop en pc niet sterk genoeg voor de game, (alhoewel het heel soms ook voort komt
uit t feit dat een game net nieuw is en de developers het te snel hebben gereleased. ze releasen dan vaak een patch
iets later die de dingen fixed).

het beste is altijd om in dit soort gevallen even de spec eisen van een game te bekijken, zo kun je direct zien of je pc/laptop
de game aan kan. ze geven altijd 2 soorten specs, de minimum en recommanded eisen. de minimum eisen zijn nodig om de
game op zijn laagste grafische settings te kunnen spelen, maar eigenlijk raad men aan de recommanded eisen omdat dan de
game echt goed speelbaar is, om hogere grafische settings.
heb dus even gegoogeld voor de specs en dit zijn de minumum eisen;

Minimum System Requirements*

Windows® XP Service Pack 2 or better
Intel® Core™ 2 Duo 2.0 GHz, Core i3, AMD Athlon™ 64 X2 or better
2 GB RAM
NVIDIA® GeForce® 7800, ATI Radeon™ X1800, Intel HD 3000 or better (256MB of video RAM and shader model 3.0 or better)
25 GB available HDD space
Broadband Internet connection
Keyboard and mouse

* Due to potential changes, system requirements may change over time, and you may be required to upgrade your current system (or obtain a new system) to continue to play the game.

gegevens genomen van; guildwars2.com

en zoals het * aangeeft schijnt deze game dus over tijd geupdate te worden, dus t kan zijn dat hij nu goed speelt maar over 2 jaar niet meer, maar dat is dan voor latere zorg.

mocht je pc/laptop wel overeen komen met de specs dan kan t ook zijn dat je je pc moet schoon maken, en wel op 2 manieren;
veel stof in de pc/laptop kan ervoor zorgen dat de hitte niet goed meer weg kan, en dit kan maken dat de fps ook zakken, (kan zefls schadelijk zijn voor je pc/laptop!)
gewoon even open schroeven en schoonmaken, bij laptop stofzuiger tegen koelgaten aanhouden.

ook kunnen virussen en maleware ervoor zorgen dat je pc/laptop langzamer gaat draaien, dus altijd regelmatig scannen op beiden, en zorgen dat de virus scanner geupdate blijft.

hoop dat ik hiermee je vraag een beetje heb beantwoord.
mocht je niet voldoen aan de specs en dan zit er niets anders op dan de pc/laptop te updaten, dus zwaardere CPU en of videokaart erin.
of "gewoon" een nieuwe kopen.

succes,
Leon

edit;
neem aan dat je met;
het cpu blijft op de laptop rond de 30-40% hangen en op de pc rond de 80-90%.
de temperatuur bedoelt, 30 tot 40 C voor de CPU is erg netjes, 80C voor de pc kast is wat aan de hoge kant.
extra fans in de kast plaatsen kan dit oplossen door het aanbrengen van een goede airflow.

Laatst bewerkt:
dag spy,
de laptop staat ook nog op een koelplatform , deze word extra gekoeld. de pc zou kunnen , hier moet een nieuw koelsysteem in omdat ook de ventilator ( schoongemaakt)een flink lawaai maakt.
de spec van de laptop zijn :
windows 7,intelcore i7-2630QM CPU @ 2.00GHz , 64x2
memory summary capacity 16384MBytes
Physical memory 6055 MB totaal , 3690 MB free
memorytype DDR3
NVIDIA GEFORCE GT 540M INTREGRATED RAMDAC MEMORY 1024 MBytes
Atheros AR8151 PCI-E GigabitEthernet Controller (NDIS 6.20)

kun je hier iets mee om hier iets over te zeggen. is de laptop ruim voldoende om aan de eisen te voldoen?????
mijn zoon zegt dat andere mensen ( allemaal weet ik ook niet, misschien enkele)hier geen last van hebben.
dit zijn de spec van de laptop , ik stuur zo de de spec van de pc op , misschien kun je daar iets over zeggen.
p.s de laptop is draadloos en de pc is via de kabel.

hoi alweer ,
de spec van de pc zijn :intelcore 2 quad cpu Q6600 @ 2,40 GHz

geheugentyp DDR2 ( PC2-6400)installed memory 3072 MBytes max cap 4096 MBytes
geheugen sleuven 2
cache 4x32 KBytes L1
cache 4096 KBytes L2
video-adaptor Radeon HD 4870
ATI display adapter intel cop intregrated graphics controller stuurprogramma N/A

P.s laptop is schoon en de nieuwste panda virus scanner zit erop.ook op de pc.

m.v.g. willem 2

nog een vraagje , kan het ook aan de router liggen , want deze valt nog eens een keer uit. kun je door de router ook een frame-lag krijgen dat hij het niet goed doorgeeft. want op de oudere pc met kabel doet hij het beter als op de nieuwere draadloze laptop.

sorry dat ik gisteren niet meer verder kon antwoorden maar probeer het nu even.
ik heb al je antwoorden gelezen en ik moet eerlijk toegeven, heel veel weet ik ook niet van vergelijkingen tussen
videokaarten etc. maar ik zie dat je laptop een NVIDIA GEFORCE GT 540M INTREGRATED RAMDAC MEMORY 1024 MBytes
kaart heeft en ik neem aan dat dat niet zo'n snelle kaart is, dus dat zou t kunnen verklaren.
daarnaast is een uitvallende router natuurlijk niet best voor je gameplay wanneer je online speelt, dus dat zou ook veel
kunnen verklaren.
je pc heeft dus een video-adaptor Radeon HD 4870 videokaart en dat is ook niet al te snel voor zover ik t heb kunnen nagaan,
nu moet ik zeggen dat ik niet weet of deze voldoet aan de eisen van de game, want die eis minstens een Radeon™ X1800,
maar of dat nu sneller of langzamer is dan die HD 4870 die jij hebt, dat durf ik niet te zeggen, sorry.

wat je kunt proberen is even de internet kable in de laptop te steken en te zien of het dan beter is.
misschien dat iemand anders verder nog iets hierover kan zeggen?

wat je anders ook even kunt proberen is de vraag te stellen in het hardware videokaart forum hier op Helpmij,
want daar komen mensen die alles van videokaarten afweten. verder is alle hardware van de laptop en pc goed
genoeg dus ik denk dat t op de kaarten neerkomt.
sorry dat ik niet verder kan helpen hiermee, maar t videokaarten forum kan zeker uitsluitsel geven,

succes,
leon

Dag spy.
je hebt me wel al een beetje op weg geholpen. met kabel gaat het beter.
ik ga in de pc een nieuwe videokaart doen ( kopen uiteraard) en ik ga bij de provider ( kpn) een nieuwe router vragen.
guildwars 2 komt op 25 augustus uit en geen beta meer , dus we kunnen pas na die tijd zeggen of het geholpen heeft.
toch echt bedankt voor de vele moeite, tof.

bedankt nogmaals willem 2

o, dus je speelde een beta van guildwars 2, of een demo ofzo?
ja, ik ken de naam van de game wel maar dat is dan ook alles, ging er dan ook vanuit
dat de game al gewoon gereleased was.
ik zeg dit omdat demo's of beta's vaak een niet al te beste weergave geven van de echte game.
vaak heb ik demo's gespeeld en was de game buggy of viel t op een andere manier tegen.
terwijl de game zelf daarna weer erg goed was.
dit komt vooral omdat ze de demo zo klein mogelijk moeten houden qua file grootte, omdat t
anders te lang duurt voor veel mensen om te downloaden. dus laten ze zoveel mogelijk weg uit
de game/demo, en dit kan dan best wel ten koste gaan van de fps bijvoorbeeld.
t zou dus kunnen zijn dat de game zelf best wel weer goed speelt, maar, een nieuwe videokaart
is altijd goed. en ze zijn best wel redelijk geprijst tegenwoordig, dus een nieuwe kopen is altijd
goed,

leon

dank spy voor de vele tips.
we gaan op de pc een nieuwe videokaart halen en op de laptop wachten we af hoe dat hij is op de realease datum.
tof bedankt. na 25 aug laat ik iets weten.

willem 2

prima, ik hoor het dan wel weer.
veel plezier alvast met de nieuwe videokaart.
t zal je verbazen hoe mooi games er opeens uit kunnen zien op veel hogere tot maximale
grafische settings, lol

leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan