frame/link flash

• Onderwerp starter Onderwerp starter York
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

York

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Ik zit bij flash met het volgende probleem:

Ik heb dus verschillende objecten en als je er overheen beweegt moet er weer een ander object (tekst) over het andere object heen gaan. In feite is het dus de tekst een link.

Iemand enig idee hoe ik een object tevoorschijn kan laten komen met een mouse over en met een klik op het tevoorschijn gekomen object, dat zich een frame opent op een bepaalde maat?

York zei:
Iemand enig idee hoe ik een object tevoorschijn kan laten komen met een mouse over
In Swish zou ik dat doen door dat object in een Sprite te zetten. Sprites zijn kleine filmpjes die onafhankelijk van de Movie kunnen draaien en met opdrachten uit die Movie (bijvoorbeeld jouw mouseover) bestuurd kunnen worden. In Flash heten ze Movieclips.
York zei:
en met een klik op het tevoorschijn gekomen object, dat zich een frame opent op een bepaalde maat
Daarvoor moet je aan het object in de Movieclip een stukje Java Script koppelen dat daarvoor zorgt.

Guus.

Laatst bewerkt:
Is het ook in Macromedia flash mx mogelijk? Ik heb namelijk geen swish ik weet niet of ik zo een functie in een demo kan maken?

York zei:
Is het ook in Macromedia flash mx mogelijk?
Het is zeker mogelijk in Flash MX, maar vraag me niet hoe het precies moet - ik heb Flash nooit onder de knie kunnen krijgen. :(

Guus.

Gaat dat niet eenvoudiger met wat actionscript van flash zelf?
Ken wat van flash, maar heb het zoals Guus abc ook niet echt helemaal onder de knie.
-> Dit <- heb ik wel al in mekaar geprutst.

Greetz : Jer:cool:en.

Laatst bewerkt:
JeroenE zei:
-> Dit <- heb ik wel al in mekaar geprutst.
Volgens mij is dat wat York zoekt. :thumb: Als je hem nu nog even uitlegt hoe die actionscripts werken, is ie waar ie wezen moet.
JeroenE zei:
Ken wat van flash, maar heb het zoals Guus abc ook niet echt helemaal onder de knie.
Dat vind ik nogal meevallen - ik kwam nooit verder dan een stuiterend balletje. :D

Guus.

Die verandering van tekst zal me wel lukken, maar dat frame openen, daar ben ik te "bleu" voor. :D

Greetz : Jer:cool:en.

Laatst bewerkt:
Hoe ik het heb gedaan geen idee maar het is gelukt in Flash MX :eek:
Alleen nu heb ik het volgende probleem, als ik er een link aan koppel opent die bij het laden van de pagina meteen een nieuwe pagina. Hoe moet ik nou een gewone link maken?

Probleem opgelost. :thumb:

Hoe dan?
Het maken van links is niet zo lastig. Maar hoe krijg ik het voor elkaar dat een link in mijn topframe een pagina in het mainframe laat verschijnen?

Groeten,
snelsnel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan