framerate

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snappie46

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2010
hallo,

wat houdt framerate precies in? en wat is beter: hoge of lage framerate?

Hai,
Framerate is het aantal beelden per seconde. Hoe meer beelden hoe vloeiender het beeld eruit gaat zien. Het is afhankelijk van je videokaart wat voor Framerate je haalt bij spellen. Bij shooters is hoge Framerate wel handig.

Hoi,

Frame rate is het aantal beelden per seconde en hoe hoger hoe beter zie hier de uitleg

quote van iemand op internet:
.generally with framerates, anything abover 35 or 40 frames per second is good. these days, frame rates can shoot up well above the 150 mark if it's a top of the line computer. but the average gamer doesn't have the money for that, and therefore a frame rate of about that is good enough.

the human eye sees things at about 27 frames per second or so. so anything that matches that or goes above and beyond will appear fantastically smooth. that's partially how you can gauge how good the framerates are. the other way is to go by today's standard.

but anyway, i think i've said enough.

inderdaad, 35 a 40 is meer dan genoeg. veel te vaak lees ik kommentaren van mensen die klagen dat ze fps hebben van 60 ofzo, en dan denk ik, wat nou 60, je ziet niet eens het verschil tussen 50 en 60, dus waarom zou 60 dan niet genoeg zijn, je ogen nemen t gewoon niet eens waar.

zelf heb ik een ENGTX275 videokaart en ben blij als ik rond de 35 zit, meer dan genoeg.
een goeie video kaart is dus inderdaad daarvoor nodig, maar daarnaast heb je tevens ook genoeg memory nodig.
voor veel games (fpshooters) is tegenwoordig 2 MB te weinig en is 4 MB aan te raden.

leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan