Frames naar rechts.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kom er wel, maar dat kan niet wat jij wil, omdat frames met procenten werken.

Je hebt bijvoorbeeld: Links is 50% en rechter frame is 50%. Als je dan met een andere resolutie kijkt wordt het frame dus groter of kleiner, en de afbeelding NIET. Omdat die in pixels is weergegeven. Je moet je gehele website aanpassen om dat te doen. Je kan met tabellen werken en iframes. Je hebt deze website met frontpage gemaakt zo te zien?

Maar volgens mij heb ik dat niet met %
kijk maar :

<html>
<head>
<title>Magical Olsen </title>
</head>
<body topmargin="0" rightmargin="0" bottommargin="0" leftmargin="0">
<iframe name="boven" src="doc1.htm" width="100%" height="345" frameborder="0" scrolling="no"></iframe>
<table border="0" width="100%" celspacing="0" celpadding="0">
<tr>
<center>
<td width="250" valign="top">
<iframe name="menu" src="doc2.htm" width="100%" height="2200" frameborder="0" scrolling="no"></iframe>
</td>
<td width="750" valign="top">
<iframe name="groot" src="doc3.htm" width="100%" height="2200" frameborder="0" scrolling="no"></iframe>
</td>
</center>
</table>
</html>

Ik denk dat je beter even je broncode opnieuw kan maken, ik zal even wat maken, wat wel werkt met de afbeelding. Ben zo terug....:thumb:

Edit(dit veranderd wel de website, maar je kan even kijken of je het beter vind :o
PHP:
<html>
<head>
<title>Magical Olsen</title>
<body>
<table width="750" border="0" celspacing="0" celpadding="0">

<tr>
<td width="750" height="345" colspan="2">
Hier komt je bovenframe (gewoon plaatje toevoegen die er nu ook staat) 
</td>
</tr>

<tr>
<td width="150" height="2200">
Hier komt het menu
</td>

<td width="600" height="2200">
Hier komt alle informatie<iframe src="doc3.htm" name="iframe" width="100%" height="2200" frameborder="no"></iframe>
</td>
</tr>

</table>
</body>
</html>
Zo kan je het doen, nu heb je een website die op alle beeldschermen goed te zien zijn. Ik hoop dat je snapt wat er precies gebeurt.

Het laatste gedeelte met het Iframe is het verwisselende deel in de webpagina. Alles eromheen blijft dus in takt (menu en boven stuk). En als je het niet begrijpt, kan je het best op je eigen manier doen :thumb: Dat werkt altijd nog het beste

Haha, het forum weer vervormd :love:

Laatst bewerkt:
In bijlage staat hoe het er globaal uit komt te zien

Edit Klopt, :( ik had even een foutje gemaakt, heb hem nu verbeterd (in het oude bericht staat als het goed is de broncode nu goed)

Bijlagen

• magicalolsen.jpg
    magicalolsen.jpg
    7,3 KB · Weergaven: 34
ohja ik zie het, nu doe hij het :D
maar nu heb ik weer die scrollbalkjes :(
weetje hoe die weg kunnen?

bij iframe scrolling="no" toevoegen ;), sorry voor late reactie was even weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan