Frames nabootsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maanmeisje2

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2009
Hallo iedereen,

weet er iemand of het mogelijk is om frames na te bootsen zonder ze echt te gebruiken? Ik wil namelijk geen frames gebruiken, maar ik vind het wel mooi om een horizontale lijn te hebben helemaal bovenaan (met tekst en plaatjes erboven) en een lijn links om het menu van de rest van de pagina af te scheiden. Ik weet dat het menu en de bovenbalk niet mee naar beneden gaan als de pagina gescrolled wordt enzo, en dat hoeft ook niet, maar ik vind die lijnen wel mooi staan. Ik heb geprobeerd om een horizontale lijn in te vogen bij dreamweaver (versie cs3 heb ik trouwens) maar dan krijg ik een 'gat' tussen mijn plaatje en de lijn, terwijl ik juist wil dat het plaatje echt tegen de lijn aanligt zeg maar. Ik weet niet of het bijvoorbeeld mogelijk is om het in een tabel te zetten en dan van de tabel alle lijnen onzichtbaar te maken behalve de onderste lijn? Heb helaas nog geen voorbeeld van de site online staan maar ik hoop dat jullie weten wat ik wil bereiken.

Groetjes Samantha

Met stijl.

Code:
<table  style="width: 100%;  background-color: #ffffd2;">
	<tr>
		<!-- Row 1 Column 1 -->
		<td >
			1
		</td>
		<!-- Row 1 Column 2 -->
		<td  style="border-left: 1px solid #ff0000; padding: 15px;">
			2<br>
<br>
<br>

</td>
		<!-- Row 1 Column 3 -->
		<td >
			3
		</td>
	</tr>
</table>

:cool:

Hoi maanmeisje,
Met stijl: zonder table. ;)
Het kan ook door op de goede plaatsen een border aan een <div> toe te voegen, dan is er helemaal geen (extra) layout-table nodig, en blijft de code wat cleaner.
Hoe precies, hangt van de pagina-layout (-structuur) af, maar het kan in ieder geval wel, met zonder table! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan